میرفخرایی طراح صحنه و لباس درباره حضورش در پروژه «شهرزاد» بیان کرد که به تازگی از سفر به ایران بازگشته است و ابتدا باید فیلمنامه را بخواند و تحقیق اولیه داشته باشد.

مجید میرفخرایی طراح صحنه و لباس که قرار است طراحی های فصل دوم مجموعه «شهرزاد» را بر عهده داشته باشد در این باره به خبرنگار مهر گفت: ما صحبت هایی با آقای حسن فتحی کارگردان درباره سریال «شهرزاد» داشتیم اما هنوز جزییات این طراحی ها قطعی نیست.

وی ادامه داد: من چند ماه سفر بودم و به تازگی از سفر بازگشته ام و این هفته درباره «شهرزاد» صحبت می کنیم و لوکیشن ها و دکورهایی که باید برای این پروژه داشته باشیم احتمالا در این هفته مشخص خواهند شد.

میرفخرایی که پیش از این در پروژه های مختلفی با فتحی همکاری داشته است، عنوان کرد: در فصل قبل «شهرزاد» هم این همکاری به من پیشنهاد شد اما چون چند ماهی در خارج از کشور بودم، نتواستم در این پروژه حضور داشته باشم و حالا خوشحالم که در این کار با ارزش هستم.

وی درباره طراحی صحنه های «شهرزاد» اظهار کرد: من سناریو را نمی دانم و تازه به ایران آمده ام اما تلاشم بر این است که مثل کارهای دیگر هر اتفاقی براساس مستندات تایخی و تصویری سناریو باشد و صحنه ها و دکورها قابل باور باشد.

طراح صحنه و لباس فیلم «روز واقعه» با ذکر خاطره ای از علی حاتمی کارگردان سینما و تلویزیون بیان کرد: وقتی با زنده یاد علی حاتمی کار می کردم درباره طراحی صحنه و لباس کارهای معاصر نظر ویژه ای داشت و معتقد بود در همه منازل عکس پدرها و پدربزرگ ها هنوز روز تاقچه اتاق ها وجود دارد و مردم هنوز این عکس ها را دارند بنابراین باید خیلی درباره طراحی کارهای معاصر دقت داشت چون اگر اشتباهی نسبت به آنها صورت بگیرد مردم خواهند فهمید. مردم نسبت به پوشش زمان خود آگاهی دارند و بر همین اساس باید از روی مستندات کار کنیم.

وی اضافه کرد: من همیشه سعی می کنم در کارهای تاریخی این مساله را رعایت کنم و ابتدا یک تحقیق اولیه داشته باشم و بعد وارد طراحی و ساخت و ساز دکور و صحنه و... شوم.

طراح صحنه و لباس مجموعه «شب دهم» در پایان از فیلم و سریال هایی که در آنها با حسن فتحی کار می کند سخن گفت و بیان کرد: «شب دهم» آخرین سریالی بود که ما با هم در تلویزیون کار کردیم. خوشبختانه من و فتحی با هم دیالوگ برقرار می کنیم و تا الان حرف های هم را فهمیده ایم و این باعث خوشبختی است که در یک جهت جلو می رویم.