رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام امروز گفت: حمایت و پشتیبانی لازم را برای رفع مشکلات قانونی بیمه ها در دستور کار قرار می دهیم.

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله هاشمی رفسنجانی در دیدار با مدیران ارشد سازمان بیمه سلامت ایران و روسای مناطق ده گانه کشوری این سازمان اظهار داشت: امنیت و سلامت دو نعمت بزرگی است که خداوند متعال در اختیار انسان قرار داده است. امروزه با توجه به جنگ های کشورهایی نظیر افغانستان، سوریه و ... به خوبی درمیابیم که در کشور ما با توجه به حساسیت منطقه ای چه میزان امنیت وجود دارد که می توانیم با آسایش و آرامش خاطر زندگی کنیم.

وی اذعان داشت: ما باید بیمه ها را درست مدیریت کنیم تا بتوانیم در این حوزه به پیشرفتهای بزرگی دست یافته و دغدغه های بیماران را در تامین هزینه های درمان کاهش دهیم.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ضمن تاکید بر اهمیت بیمه در زندگی افراد گفت: باید به نوعی برنامه ریزی گردد تا کلیه آحاد جامعه بتوانند از بدو تولد از مزایای بیمه برخوردار شوند.

وی در این دیدار تغذیه درمانی درست و مطلوب را از اولویت ها و ضروریات برشمرد چرا که این امر موجب می گردد تا بتوانیم پیشگیری درستی برای اجتناب از بیماری ها و افزایش سطح سلامتی در جامعه داشته باشیم.

آیت الله هاشمی رفسنجانی توسعه انسانی، آموزش رایگان، اشتغال، مسکن، بیمه بیکاری و تامین بهداشت و درمان را در سطوح مختلف جامعه از اولویت ها برشمرد و افزود: دولتها باید در این راستا حرکت کرده و زیرساختهای لازم را آماده نمایند تا سطح رفاه اجتماعی در کشور ارتقاء یابد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان خاطر نشان کرد: اصلاح ساختار نظام سلامت باید توسط مسئولین و دست اندرکاران در اولویت قرار گیرد و ما نیز به عنوان بخشی از نظام این آمادگی را داریم تا مشکلات قانونی را مورد بررسی و رسیدگی قرار داده  و با کسب اجازه از مقام معظم رهبری بتوانیم به اصلاح قانون نظام سلامت در کشور بپردازیم.