فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تهران از کشف ۷۰ مورد تخلف در زمینه خرید و فروش، نگهداری و قاچاق حیات وحش در استان تهران از آغاز سال تا کنون خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، نقی میرزاکریمی فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تهران اعلام کرد: در زمینه برخورد با مراکز خرید و فروش، نگهداری و قاچاق حیات وحش در سال ۹۳، ۱۳۳ مورد در سال ۹۴، ۱۴۰ مورد و در سال ۹۵ تا الان ۷۰ مورد داشته ایم.

وی با بیان اینکه اولویت ما اکثرا گونه های داخلی و بومی بوده است، گفت: البته در برخی موارد گونه های سایتیسی نیز داشته ایم که مثلا تنها در یک مورد ۱۳۳ پرنده ارزشمند سایتیسی قاچاق شده بود.

میرزاکریمی تاکید کرد: خرید و فروش گونه های بومی و سایتیسی برابر قانون ممنوع است و در این زمینه به هیچ عنوان مجوزی نیز نمی دهیم.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تهران تصریح کرد: البته برای نگهداری و نه خرید و فروش به مراکزی با داشتن شرایط خاص مجوز می دهیم مثلا فقط در شهرداری ۹ مرکز نگهداری داریم که باغ پرندگان، دلفیناریوم و ... نمونه های آن است و ۱۸ مرکز مجوزدار خصوصی نیز داریم.

وی در پایان از مردم خواست در صورت مواجهه با هرگونه خرید و فروش گونه‌های بومی حیات وحش و یا شرایط نگهداری غیرمجاز با سامانه ۱۵۴۰ محیط زیست تماس بگیرند.

سامانه ارتباطاتی ۱۵۴۰ برای اعلام تخلفات و مخاطرات زیست محیطی به صورت شبانه‌روزی در همه استان‌های کشور فعالیت می‌کند و مردم می توانند از هر نقطه‌ای از ایران می‌توانند با تماس رایگان به این شماره مشکلات، معضلات، تخلفات و مخاطرات زیستی را اعلام و با کدرهگیری آن را پیگیری کنند.