قزوین- معاون اول رئیس جمهور گفت: دولت به دنبال رونق اقتصادی و حمایت از تولیدات داخلی است و از صنعت کشور حمایت خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، اسحاق جهانگیری در سفر یکروزه به قزوین در مراسم افتتاح خط تولید یک واحد صنعتی اظهار داشت: دولت یازدهم در شرایط تنگنای مالی همچنان به فکر حمایت از صنعتگران و تولیدکنندگان است و با بسته های حمایتی تلاش می کند زمینه رونق صنعت را فراهم کند.

وی افزود: هدف ما حمایت قاطعانه از تولیدات داخلی و رونق آنها است تا بتوانیم به اشتغال کشور نیز کمک کنیم و چرخه اقتصاد را با سرعت بیشتری به حرکت درآوریم.

جهانگیری تصریح کرد: تاکید مقام معظم رهبری نیز بر حمایت از صنایع داخلی است و اینکه نباید واردات به سمت کالاهای لوکس جهت‌گیری شود و ما نیز در این مسیر همه توان و امکانات خود را به کار خواهیم بست.

معاون اول رئیس جمهور بیان کرد: خوشبختانه در استان قزوین بهترین صنعت مشغول فعالیت هستند و در مسیر شکوفایی اقتصاد تلاش می کنند و در این راستا ۶۰۰ واحد صنعتی استان قزوین برای دریافت تسهیلات انتخاب شدند که امیدواریم با تزریق اعتبارات مورد نیاز به فعالیت کامل برسند.

وی افزود: خوشبختانه استان قزوین هم در صنعت و هم کشاورزی قابلیت های زیادی دارد و اگر در بخش صنعت دچار مشکلاتی نیز هست، به دلیل حجم فعالیت ها و تعداد زیادی واحدهای صنعتی دور از انتظار نیست که باید برای رفع آن اقدام کنیم.

جهانگیری ادامه داد: امیدواریم استان قزوین بتواند در شرایط جدید ایجاد شده از تسهیلات پیش بینی شده از سوی دولت برای رونق واحدهای صنعتی خود استفاده کند.

وی یادآور شد: برخی صنایع نیمه تعطیل یا تعطیل شده برای ادامه فعالیت باید به فکر نوسازی و بازسازی کامل خود باشد تا بتواند با تولید محصولات به‌روز، در عرصه رقابت داخلی باقی بماند.

معاون اول رئیس جمهور تصریح کرد: برای نوسازی واحدهای فرسوده نیز تسهیلات لازم پیش بینی شده تا این واحدها نیز به چرخه تولید بازگردند.