تبریز – دبیر کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید آذربایجان شرقی گفت: ۷۷۲واحد تولیدی استان برای دریافت تسهیلات رونق تولید به بانک ها معرفی شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی این کارگروه، سخاوت خیرخواه با اعلام این خبر افزود: از این تعداد واحد تولیدی معرفی شده، تعداد ۷۰ واحد نیز در مرحله عقد قرار داد با بانک های عامل بوده و تعداد ۳۷۴ واحد دیگر به شعب بانک ها ارجاع و مراحل تشکیل و تکمیل پرونده خود را در شعب منتخب بانک های عامل پشت سر می گذارند.

وی ضمن اشاره به تشکیل مستمر جلسات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان در جهت کمک به صنایع و رفع مشکلات صنعت استان ابراز داشت: پرونده واحدهای ثبت نامی بدون فوت وقت از طریق کارشناسان سازمان بازدید و بعد از تکمیل پرونده و اعلام نظر کارشناسی در «کمیته بررسی»، « کمیته استانی» و «کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان» مطرح و نهایتا به بانک های عامل معرفی می شوند.

مشاور رییس صنعت، معدن و تجارت استان در همین راستا تعداد متقاضیان تسهیلات رونق تولید را سه هزار و ۷۷ واحد اعلام کرد و افزود: از این میزان ۱۲۵۳ واحد مربوط به بخش صنعت و ۱۸۲۵ واحد مربوط به بخش کشاورزی بوده است.

وی رقم ریالی تسهیلات پرداخت شده به ۳۶ واحد تولیدی را حدود ۱۹۰ میلیارد ریال اعلام کرد و  گفت: طبق پیگیری های انجام گرفته امیدواریم با افزایش پرداختی ها از سوی بانک های استان رتبه خود را در بین استان ها ارتقاء دهیم.