گنبدکاووس- فرماندار ویژه گنبدکاووس گفت: گنبدکاووس قطب سرطان مری کشور است و راه اندازی مرکز تشخیص سرطان مری یکی از نیازهای این شهرستان است.

به گزارش خبرنگار مهر عبدالقدیر کریمی صبح شنبه در جلسه مشترک شورای اداری شهرستان های گنبدکاووس، آزادشهر و رامیان اظهار کرد: با توجه به تردد گردشگر و مجاورت با کشور ترکمنستان در راستای امید به ارتقاء سلامت شرق استان، احداث بیمارستان ۸۰۰ تختخوابی یکی از نیازهای جدیدی شهرستان و شرق استان است.

وی با اشاره منطقه آزاد تجاری اینچه برون افزود: شهرستان آمادگی لازم برای حمایت و ایجاد زیرساخت ها را دارد.

فرماندار ویژه گنبدکاووس و معاون استاندار گلستان ادامه داد: زهکشی اراضی شمالی، آبرسانی و برق رسانی به روستاها، ایجاد بازارچه های صنایع دستی از جمله خواسته های شهرستان است.

کریمی با اشاره به امنیت مرزها و حوزه مبارزه با قاچاق کالا بیان کرد: خوشبختانه مرزها شرایط امنیتی خوبی دارند و  قاچاق کالای سازمان یافته نداریم.

وی با بیان اینکه در برخی زیرساخت ها مانند جاده و برق و آب مشکل وجود دارد، تصریح کرد: تمرکز به مناطق محروم در این دولت مورد توجه قرار گرفته است.

وی خاطر نشان کرد: بیمارستان ۹۶ تختخوابی پیامبر اعظم (ص ) و سیلوی ۴۰ هزار تنی در گنبدکاووس به بهره برداری رسیده است.

کریمی اضافه کرد: راه اندازی اردوگاه ماده ۱۶ زنان در شهرستان یک ضرورت است و هم چنین تقاضا داریم تا گنبدکاووس پایلوت برنامه های فرهنگی در این حوزه قرار گیرد.