همدان- مدیرکل منابع طبیعی استان همدان از اجرای ۹ هزار و ۸۶۸ هکتار عملیات آبخیزداری در حوزه های آبخیز استان همدان خبر داد.

محمدرضا همتی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر از اجرای ۹ هزار و ۸۶۸ هکتار عملیات آبخیزداری در حوزه های آبخیز استان همدان در ۳ سال اخیر خبر داد و تاکید کرد: در بیش از ۴ هزار و ۹۸۶ هکتار از عرضه های منابع طبیعی استان همدان نیز عملیات حفاظت خاک صورت گرفته است.  

همتی با اشاره به ایجاد ۹ تعاونی فراگیر منابع طبیعی با بیش از  ۸۴۵ عضو در استان همدان افزود: بیش از ۳۰ کیلومتر کمربند سبز حفاظتی نیز طی مدت سه ساله فعالیت دولت یازدهم توسط این سازمان اجرایی شده است.  

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان افزود: طی سه سال اخیر بیش از ۶ هزار و ۴۰۰ همیار طبیعت در استان همدان ساماندهی و تعداد ۶۳ نفر از فارغ التحصیلان رشته منابع طبیعی و محیط زیست در استان استخدام این سازمان  شده اند.  

وی همچنین یادآور شد: پروژه مدیریت مناطق بیابانی تحت عنوان «ترسیب کربن» در سطح ۶۵ هزار هکتار از اراضی استان همدان اجرا و طرح کاداستر اراضی ملی نیز در ۹۰۵ هزار هکتار از اراضی این استان آغاز شده است.

محمدرضا همتی به ایجاد بانک اطلاعاتی زمین با بیش از هزار و ۲۴۲ پلاک ثبتی در استان همدان اشاره کرد و افزود: در این سه سال در سطح ۸۲۲ هزار هکتار از اراضی منابع طبیعی استان، کنترل ورود و خروج دام صورت گرفته است.

وی همچنین تاکید کرد: توسعه جنگلکاری در بیش از ۶۶۵ هکتار از اراضی استان و آغاز مدیریت جامع منابع طبیعی در حوزه آبخیز فارسبان نهاوند در مساحت ۵ هزار و ۳۰۰ هکتار از جمله اقدامات این سازمان بوده است.  

مدیرکل منابع طبیعی استان همدان افزود: تولید و توزیع ۹۰۰ هزار اصله نهال و چاپ و توزیع بیش از ۱۰ هزار نسخه نشریه پیام طبیعت از دیگر اقدامات این سازمان طی سه سال اخیر بوده است.