ساری - مدیرکل تعاون مازندران گفت: هفته تعاون، تمرینی برای قرار گرفتن در مسیر توسعه و ترویج فرهنگ کار جمعی در استان است.

به گزارش خبرنگار مهر، کامران اصغری بعدازظهر پنجشنبه در گفتگو با خبرنگاران به مناسبت هفته تعاون افزود: با توجه به نقش اساسی و سهم مهم تعاونی‌ها در توسعه اقتصادی استان و کشور و همچنین نام‌گذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به‌عنوان سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل، و همچنین سخن گوهربار ایشان مبنی بر اعتقاد به تعاون این اهمیت دوچندان کرده است.

وی افزود: امروزه تعاونی شیوه‌ای اقتصادی، اخلاقی و انسانی برای رشد اقتصادی، تولید اشتغال و توسعه اجتماعی است و به اعتقاد ما و بسیاری از کارشناسان، شیوه تعاونی با توجه به اصول و ارزش‌های آن، تأثیر جدی بر روند توسعه اقتصادی، اجتماعی و اخلاقی جامعه دارد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران مشارکت را به‌عنوان خصیصه ذاتی تعاون اعلام کرد و افزود: تعاون موجب تقویت احساس تعلق اجتماعی و تعامل می‌شود که  به‌عنوان شیوه‌ای  اقتصادی- اجتماعی می‌تواند نقشی مؤثر  درروند توسعه استان و کشور داشته باشد.

این مسئول با اشاره به‌روز شمار هفته تعاون افزود: ۱۳ شهریور اولین روز از هفته تعاون را با شعار تعاون، تحکیم وحدت و همدلی و برنامه‌هایی از قبیل تجدید میثاق با آرمانهای شهدا، دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان و دیدار با ائمه جماعت در شهرستان‌ها با حضور پرشور تعاون گران آغاز خواهیم کرد.

وی ادامه داد: تعاون، اقتصاد مقاومتی شعار دومین روز از این هفته باشکوه است و در این روز سعی داریم به همراه تعاون گران دیداری با استاندار مازندران داشته باشیم و در شهرستان‌ها نیز دیداری با فرمانداران و همچنین بازدید از چند شرکت تعاونی را در این روز برنامه‌ریزی خواهیم کرد.

اصغری شعار سومین روز از این هفته را تعاون، توسعه، مدیریت و بهره‌وری اعلام کرد و افزود: تشکیل کارگروه‌های توسعه تعاون در شهرستان‌ها با حضور فرمانداران و حضور رسانه‌ها و بررسی مشکلات تعاونی‌ها از برنامه‌های این روز است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران در ادامه افزود: شعار چهارمین روز از این هفته، تعاون و ترویج کار جمعی است و سعی داریم در این روز جشنواره‌های تعاونی‌های برتر شهرستانی را در سطح استان برگزار کنیم.

وی با اشاره به تعاون، توسعه کارآفرینی و اشتغال به‌عنوان شعار پنجمین روز از این هفته بیان داشت: یازدهمین جشنواره تعاونی‌های برتر استان مازندران در این روز با حضور پرشور تعاون گران و مسئولین کشوری و استانی برگزار خواهیم کرد.

این مسئول در ادامه افزود: تعاون، توسعه بازار و صادرات شعار روز ششم است که در این روز طی جلسه‌ای مشکلات تعاونی‌های مرزنشینان و تعاونی‌هایی که در امر صادرات فعالیت دارند را بررسی خواهیم کرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران با اشاره به شعار تعاون و توسعه منطقه‌ای و روستایی در آخرین روز، افزود: حضور پرشور تعاون گران در نمازهای جمعه سراسر استان و سخنرانی روسای ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان‌ها به‌عنوان سخنران پیش از خطبه در نماز جمعه از برنامه‌های این روز است.

اصغری با اشاره به افتتاح دو تعاونی در این هفته خاطرنشان کرد: شرکت تعاونی حدید ذوالفقار شمال در بابلسر با سرمایه‌گذاری چهار میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان و دریافت دو میلیارد و ۳۴۵ میلیون تومان تسهیلات از محل صندوق توسعه ملی و بانک توسعه تعاون، با هفت نفر عضو و اشتغال‌زایی برای ۲۵ نفر و همچنین شرکت تعاونی ورزشی نصیری در بلوار کشاورز ساری با دریافت ۷۰۰ میلیون تومان تسهیلات از بانک توسعه تعاون در این هفته افتتاح خواهند شد.