کرج - معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز با تاکید بر اختصاص بودجه برای تقویت زیرساخت‌های تئاتر البرز، گفت: مساعدت لازم برای تقویت زیرساخت تئاتر در این استان انجام می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، علی مراد خانی در آئین اختتامیه ششمین جشنواره تئاتر استانی البرز که عصر دوشنبه در سالن سیروس صابر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شد، اظهار کرد: نسبت به دو سال گذشته تئاتر استان البرز رشد خوبی را شاهد بوده است.

وی با بیان اینکه امید است در سطح کشور؛ تئاتر البرز جایگاه ویژه خود را حفظ کند، افزود: تئاتر یکی از نیازهای امروز جامعه است، این مهم از موضوع سرگرمی خارج و به مسئله مهمی تبدیل شده است.

معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز خاطرنشان کرد: فعالیت در تهران یکی از انتقادهای فعالان حوزه تئاتر  در البرز بود از این رو برای تقویت زیرساخت های تئاتر این استان بودجه ای اختصاص داده شده است.

مرادخانی با اعلام اینکه این مهم برای ساخت پلاتو و سالن تمرین فعالان حوزه تئاتر در نظر گرفته خواهد شد، خاطرنشان کرد: حضور تئاتر البرز در کشور نکته حائز اهمیتی است از این رو مساعدت لازم به موجب تقویت زیرساخت حوزه تئاتر این استان انجام می شود.

وی با اشاره به اینکه امسال با مدیران کل کشور تفاهم نامه ای به منظور فراهم کردن امکانات لازم برای مجموعه های خود منعقد خواهیم کرد، گفت: روابط خوبی با دیگر کشورها و استان های کشور جمهوری اسلامی در حوزه تبادلات تجربیات هنری برقرار کرده ایم.

معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز بیان کرد: باید به این مهم اشاره کرد که سیاست دولت تحت عنوان دیپلماسی فرهنگی کمک شایانی به حوزه هنر و فرهنگ کرده است.

وی با تاکید بر اینکه در حوزه تئاتر به دلیل وضعیت زبان مشکلاتی را شاهد بودیم، افزود: باید بتوان از ظرفیت گروه های جوان در این زمینه استفاده کرد.

مرادخانی با بیان اینکه پیرو برنامه های یاد شده بنا داریم یکی از گروه تئاتر برگزیده البرز را به کشورهای خارجی به موجب افزایش تجربیات اعزام کنیم، گفت: وزارت ارشاد اهتمام جدی در راستای تامین و رفع نیازهای حوزه فرهنگ و هنر دارد از طرفی استفاده از بخش خصوصی نیز نکته حائز اهمیتی است که باید مدنظر قرار گیرد.