سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا با ابراز نگرانی از وضعیت حقوق بشر در بحرین، خواهان آزادی فوری «نبیل رجب» از فعالان این کشور شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بی بی سی، «مارک تونر» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا با اظهار نگرانی از بازداشت و طرح اتهام علیه «نبیل رجب» از فعالان حقوق بشر بحرین، از دولت منامه خواست تا هرچه زودتر وی را آزاد کند.

این در حالی است که نبیل رجب که از زمان تاسیس مرکز حقوق بشر بحرین در سال ۲۰۰۲ میلادی، چندین دوره حبس را پشت سر گذاشته، با نگارش نامه ای که روز یکشنبه گذشته در روزنامه «نیویورک تایمز» آمریکا منتشر شد، با اتهامات جدیدی از سوی دولت منامه مواجه شده است.

وی در این نامه ضمن اعلام این خبر که از زمان آغاز دوره جدید حبس خود در اوایل تابستان سال جاری میلادی (۲۰۱۶) اغلب در سلول انفرادی به سر برده است، از بحرین به عنوان کشوری یاد کرد که با حدود ۴ هزار زندانی سیاسی، نسبت به جمعیت خود از بیشترین تعداد زندانی در خاورمیانه برخوردار است.

وی در ادامه این نامه از بحرین به عنوان کشوری یاد می کند که اتباع خود را تنها به دلیل اشتیاقی که برای دموکراسی دارند؛ در معرض حبس، شکنجه و حتی اعدام قرار می دهد.

بلافاصله پس از انتشار این مطلب، دادستانی بحرین اتهامات جدیدی را علیه مردی ناشناس مطرح کرد که به گفته فعالان حقوق بشر کسی غیر از نبیل رجب نیست چرا که دادستانی از متهم ناشناس به عنوان شخصی یاد می کند که با دروغ پردازی در رسانه های خارجی سعی به تخریب وجهه بحرین داشته است.

در همین راستا، تونر با تاکید بر لزوم آزادی فوری وی، گفت: ما به طور کلی نسبت به وضعیت حقوق بشر در بحرین دغدغه داشته و برای صحبت درباره مسائل اینچنینی با دولت منامه در ارتباط هستیم.