دو مرکز رشد فناوریهای نوین دندانپزشکی و مرکز رشد فناوری طب بازساختی و سلولهای بنیادی در دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی تاسیس می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، به استناد رأی صادره در دویست پنجاه و پنجمین جلسه شورای گسترش دانشگاههای علوم پزشکی با تأسیس این دو مرکز رشد در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی موافقت به عمل آمد.

به گفته دکتر افشین زرقی، معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی این دو مرکز در پی جهتگیری دانشگاه به سمت پژوهشهای کاربردی و تجاری سازی فعالیتهای پژوهشی و درنظر گرفتن پتانسیل های فناورانه دانشگاه در زمینه علوم دندانپزشکی، طب بازساختی و سلولهای بنیادی راه اندازی خواهد شد.  

وی گفت: با استناد به مصوبات شورای گسترش در راستای راه اندازی این دو مرکز و حمایتهای ریاست دانشگاه از فعالیتهای فناورانه اقدامات بعدی در خصوص ایجاد زیرساختهای لازم و فراهم کردن تسهیلات جهت جذب شرکتهای دانش بنیان در زمینه های مذکور انجام خواهد شد.

زرقی یادآور شد: تأسیس این دو مرکز رشد می‌تواند زمینه‌ ساز تجاری کردن فعالیت های پژوهشی و منجر به افزایش شرکتهای دانش بنیان شود.

وی با اشاره به ارتقا مراکز رشد دانشگاه به سه مرکز اظهار امیدواری کرد: دانشگاه علم پزشکی شهیدبهشتی با تاسیس این دو مرکز جدید بتواند در زمینه های مرتبط با هرکدام، فعالیت های تحقیقاتی و پژوهشی خود را گسترش داده و محلی برای ارتقاء نظام سلامت و همگامی با دانش روز دنیا قرار گیرد.