معرفی کاسبان برتر تهرانی و برگزاری جشنواره‌های متعدد به مناسبت دهه ولایت از مهمترین اخبار مناطق تهران است.

به گزارش خبرگزاری مهر، مهمترین اخبار مناطق تهران به شرح زیر است:

کاسبان نمونه تهران تقدیر می‌شوند

به منظور ارتقاء فرهنگ وجدان کاری ،امانت داری، کسب درآمد و رزق حلال و تبیین صفات ویژه ای مانند مردمداری ،صداقت، کاسبان نمونه محلات منطقه ۱۴ تجلیل می شوند.

ملوک سیدآبادی مدیرفرهنگی هنری منطقه ۱۴ و رئیس فرهنگسرای اخلاق با اعلام این خبرگفت: در اسلام راجع به کسب و کار و تجارت سفارش زیادی شده است و در این راستا با هدف ارتقای فرهنگ وجدان کاری و کسب در آمد حلال و همچنین ارتقای نقش اصناف و بازاریان دربهبود تعامل با مدیریت شهری، همزمان با سایر مناطق شهر تهران، برنامه " کاسب؛ حبیب خدا " در ۲۱ محله منطقه ۱۴ به اجرا در می آید.

سید آبادی افزود : در این طرح واحدهای صنفی " سوپر مارکت ومواد پروتئینی" و همچنین " نانوایان "  بر اساس شاخصه هایی از جمله دین داری، امانت داری، انصاف و نوع دوستی، مردم داری ، راستگویی، تکریم مشتری، اخلاق نیکو ارزیابی شده و باهمفکری ائمه محترم جماعات، بسیج ، شورایاران و مسئولان اصناف در هر محله یک کاسب نمونه انتخاب شده است.

به گفته رئیس فرهنگسرای اخلاق ، ۶محله در ناحیه یک، ۶ محله در ناحیه دو، ۳ محله در ناحیه سه، ۳ محله در ناحیه چهار، ۲ محله در ناحیه پنج و ۱ محله در ناحیه شش قرار دارند که از هر محله یک کاسب نمونه بر اساس شاخص های مذکور طی مراسمی با حضور مسئولین محلی و اقشار مختلف مردم درمحل کار خود تجلیل می شود.

وی ادامه داد: در مراسم تجلیل از کاسبان نمونه در هر محله، ضمن دعوت از شهردار و مدیراجتماعی آن ناحیه، مسئولان پایگاه های بسیج، شورایاری، مدیران محله، اعضای کانون های فرهنگی، ضمن تهیه بروشوری از زندگی نامه و خصوصیات رفتاری کاسب نمونه، لوح تکریمی به وی اهداء شده تا صفات ویژه آن کاسب به مردم معرفی شود.

سید آبادی ابراز امیدواری کرد : این گونه فعالیت های فرهنگی و تبیین صفات اخلاقی که در راستای ارتقای سطح فرهنگی شهر تهران انجام می شود به ایجاد شبکه همیاران فرهنگی و ارتقای نقش بازاریان و کسبه در بهبود وضعیت فرهنگی منطقه بیانجامد.

اتمام اجرای طرح "مطلع عشق"

قائم مقام منطقه ۲۱ از اتمام اجرای طرح " مطلع عشق " با هدف ترویج و تسهیل امر ازدواج آسان در این منطقه خبر داد .

حمید ناصحی قائم مقام این منطقه ضمن اعلام خبر فوق گفت : طرح " مطلع عشق " در راستای تاکیدات دین مبین اسلام بر ازدواج آسان به منظور حفظ و تحکیم بنیان خانواده و تشکیل یک جامعه سالم و کمک به ازدواج جوانان نیازمند ؛ با همکاری خانه های جهاد و ایثار و با استفاده از ظرفیت های محلات و با محوریت خیرین ، سرای محلات و مساجد در این منطقه به اجرا درآمد .

وی افزود : طبق برنامه ریزی های صورت گرفته از تعداد ۲۰۰۰ جهیزیه ، تعداد ۱۳۱۱ جهیزیه به نام اسم ابجد حضرت علی ابن موسی الرضا ( ع ) توسط مناطق تامین شدکه از این تعداد ، سهم منطقه ۲۱ تهیه ۳۰ عدد جهیزیه بود .

ناصحی تصریح کرد : شروع طرح با جمع آوری ، اطلاع رسانی و ابلاغ دستور العمل اجرایی به نواحی ، تبلیغات محیطی این طرح در سرای محلات ، مساجد و فرهنگسراها و به کارگیری ظرفیت خیرین در محلات صورت گرفت .

قائم مقام منطقه ۲۱ در خصوص اقدامات انجام گرفته طرح مذکور در این منطقه تاکید کرد : طرح " مطلع عشق " با هدف ترویج ازدواج آسان برای جوانان نیازمند در منطقه ۲۱ با استفاده از پتانسیل نواحی ۳ گانه و سرای محلات ۱۳ گانه و نقش پررنگ کمیته خیرین محلات انجام شد .

ناصحی در پایان افزود : در اجرای طرح " مطلع عشق " حوزه معاونت امور اجتماعی و فرهنگی منطقه ۲۱ ، خانواده های نیازمند را در سطح منطقه و نواحی ۳ گانه شناسایی کرده و پس از شناسایی جهت آماده سازی جهیزیه اقدامات لازم انجام گرفت و در همین راستا و تعداد ۳۰ عدد جهیزیه تحویل جوانان نیازمند در شرف ازدواج این منطقه شد .

برپایی ویژه برنامه های "عید تا عید" در شمال تهران

ویژه برنامه های دهه ولایت از عید سعید قربان تا عید سعید غدیر در منطقه ۳ تهران برگزار می شود.

 پیرهادی معاون امور اجتماعی و فرهنگی این منطقه گفت : این برنامه ها شامل برپایی جشن ، نمایشگاه  ،ایستگاههای صلواتی ، دعای عرفه ،غرفه ی عرضه بهداشتی دام ، اهدای کتاب، نشست های بصیرت افزایی در محلات ۱۲ گانه ی این منطقه است.

پیرهادی خاطر نشان کرد: در روز عید سعید قربان علاوه بر برپایی غرفه ی عرضه ی بهداشتی دام ، غرفه های فرهنگی به همراه جشن در بلوار میرداماد برپا می شود.

وی برپایی جشن بندگی در روز عید قربان و جشن ولایت در روز عید غدیر خم و دعای عرفه و اهدای کتاب در ۱۲ مسجد منتخب و همچنین جشن ویژه عید غدیر در بوستان های آرارات ،زرگنده ،پایداری ،صبا ، مسجد المتقین و امام صادق (ع) را از مهمترین برنامه های دهه ولایت عنوان کرد.

معاون شهردار منطقه ۳ همچنین از برپایی ایستگاه صلواتی در بوستان ملت ،سیدخندان و خیابان شهید کلاهدوز و نشست های بصیرت افزایی به همراه برگزاری جشن در بوستان ملت و طالقانی را از دیگر برنامه های پیش بینی در دهه ولایت ذکر کرد.

وی برپایی نمایشگاه دو نیمه سیب با عنوان جشن ازدواج و فضاسازی تبلیغات در سرای محلات را بخش دیگری از این اقدامات برشمرد.

خط کشی ترافیکی و نصب پل های همسطح 

در راستای اجرای طرح نگهداشت شهر و رفع مشکلات شهری،  ۹۶نقطه از سطح محدوده  با  خط کشی های ترافیکی و نصب پل های همسطح مناسب سازی و کانالیزه شد.

تربت جو ، معاون حمل و نقل ترافیک شهردار ی منطقه ۱۳  مناسب سازی و کانالیزه  کردن مسیر حرکتی عابران پیاده  در سطح محدوده را  از اقدامات صورت گرفته در راستای طرح نگهداشت شهر و رفع مشکلات شهری عنوان کرد و گفت : عملیات خط کشی ترافیکی و همچنین تعمیر و نصب پل همسطح  در حدود۹۶ نقطه از سطح نواحی چهارگانه  اجرایی شد.

به گفته وی ۶۷  عدد از علائم ترافیکی تعمیر و نصب و همچنین ۲۳ مورد از موانع ترافیکی رفع یا اصلاح شده است.

تربت جو  با بیان اینکه محل‌های عبور دانش آموزان در مقابل مدارس و گذرگاه های عابرپیاده در معابر منتهی به مدارس  در حال ایمن‌سازی است اظهار داشت : عملیات ایمن‌سازی در قالب نصب علائم هشدار دهنده نظیر : تابلوهای گذرگاه عابر پیاده ،ترسیم خط کشی عابر پیاده و نصب پل های مناسب سازی در معابر منتهی به مدارس اجرایی شده است که در سایر نقاط نیز ادامه دارد.