سمنان - مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان سمنان با بیان اینکه قرآن چراغ روشن هدایت انسان ها است، گفت: عنایت به این کتاب الهی در تمام اعصار می تواند راهنمای انسان در سعادت بشری باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام عبدالله واحدی صبح سه شنبه در نشست هماهنگی مسابقات قرآن اوقاف استان سمنان به میزبانی این اداره کل، با بیان این که مسابقات قرآن‌کریم موجب شور و نشاط معنوی در بین اقشار مختلف جامعه می‌شود، بیان داشت: مسابقات قرآن ظرفیت مناسبی برای ترویج فرهنگ اهل‌بیت(ع) و آشناسازی جوانان به دستورات خداوند است.

وی افزود: این کتاب الهی در مراحل مختلف زندگی راهنمای انسان‌ها به‌سوی پیشرفت و تعالی است و درصورتی‌که انسان‌ها به دستوران آن عمل کنند، می‌تواند آنها را به سمت خوشبختی سوق دهد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان با بیان اینکه قرآن برای سعادت بشری برنامه ای مدون دارد، گفت: تأثیر این کتاب آسمانی در زندگی روزمره بر کسی پوشیده نیست لذا این اثرگذاری می تواند یکی از معجرات کلام الله مجید باشد چرا که فراگیری آن در تمام اعصار می تواند مردم را به سمت کمال هدایت کند.

واحدی با بیان اینکه جوانان باید راه خواندن و یادگیری آیات قرآن کریم را در پیش بگیرند، ابراز داشت: این رسالت نهادهای فرهنگ و قرآنی در استان سمنان است تا زمینه نزدیکی جوانان با قرآن را فراهم آوردند.

وی افزود: انس با قرآن کریم باعث کاهش معضلات اجتماعی در بین جوانان می شود و در سایه تعالیم این کتاب الهی می توان به پله های ترقی معنوی دست یافت.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان همچنین گفت: انسان‌ها با قرار گرفتن در عرصه‌ها و فعالیت‌های قرآنی، دارای رفتاری خوش و آرامش می‌شوند و این آرامش را به دیگران هم منتقل می‌کنند.