هکری که به گفته مسئولین اطلاعاتی آمریکائی با روسها در ارتباط است، بسته دوم اسنادی را که از سیستم رایانه حزب ملی دموکرات به سرقت برده، منتشر کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از نیویورک تایمز، مسئولین حزب دموکرات برای مشخص شدن اصالت این اسناد آنها را در یک کنفرانس امنیت سایبری در لندن مورد بررسی قرار دادند.

ظاهرا نشر این اسناد توسط یک هکر رومانیائی با نام مستعار گاسیف 2 که وابسته به روسیه است انجام شده که مدعی است بسته قبلی اسناد را نیز پیش از تشکیل اجلاس دموکراتها در ماه جولای بر ملا کرده است.

«ونا برازیل» مسئول موقت حزب ملی دموکرات گفت: این حزب قربانی اینگونه اعمال است. وی مدعی شد جاسوسان روسی در این قضیه دست داشته و بدنبال کمک به دونالد ترامپ برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری هستند.

گفتنی است که بسته اول اسناد هک شده حاکی از این بود که مسئولین حزب در کمپین اولیه دموکراتها کلینتون را بر سناتور برنی سندرز از ایالت ورمونت ترجیح داده و در نظر داشتند پس از رسیدن به اجماع در داخل حزب این مسئله را علنی کنند.

در ماه جولای سازمان اطلاعات آمریکا و بازرسان خصوصی مدعی شدند که این اسناد از جانب روسها و بمنظور مداخله در انتخابات ریاست جمهوری مطرح شده است. این در حالیست که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه این اظهارات را مردود دانسته بود.

هرچند ترامپ کمک روسها به وی را رد کرده است، ولی ماه گذشته در پی انتشار رایانامه های کلینتون مربوط به زمانیکه وی وزیر خارجه بود، از هکرهای روسی درخواست کرد تا رایانامه های مخفی کلینتون را فاش سازد.