سعید نقاشیان که این روزها با اثر «آواز پر جبرئیل» در جشنواره «هنر برای صلح» حضور دارد، نهم مهرماه نمایشگاه انفرادی نقاشی خط های خود را در گالری «ساربان» برپا می کند.

سعید نقاشیان درباره جدیدترین فعالیت های هنری خود به خبرنگار مهر گفت: یک اثرم در جشنواره «هنر برای صلح» که روز گذشته ۲۵ شهریور در خانه هنرمندان افتتاح شد حضور دارد. این اثر با عنوان «آواز پر جبرئیل» از مجموعه کارهای قدیمی ام به عنوان «ناکجا آباد» در جشنواره پذیرفته شده که پیش از این در گالری «ساربان» به نمایش درآمده بود.

وی درباره دیگر برنامه‌های هنری خود بیان کرد: ۹ مهرماه نیز نمایشگاهی از جدیدترین آثار نقاشی خط خود که نمونه آن را تا به حال به نمایش نگذاشته ام در گالری «ساربان» به نمایش می گذارم که عنوان این نمایشگاه «شهر دل» است؛ هر چند بسیار دوست داشتم اسم نمایشگاه را بگذارم «مثل هیچ کس» چراکه واقعا این آثار جدیدم مانند هیچ کس نیست و حتی شبیه کارهای خودم در گذشته هم نیست.

این هنرمند با اشاره به اینکه در این آثار به لحاظ تکنیک و فرم به بیانی بسیار شخصی رسیده است، عنوان کرد: اسم نمایشگاه را «شهر دل» گذاشتم زیرا وقتی مخاطب به آثار نگاه می کند این احساس را خواهد داشت که از پلان یک شهر به آثار نگاه می کند و برای این عنوان «دل» را آوردم چون معتقدم هر هنرمند یک خط اثر هم که خلق می کند با دلش خلق می کند.

نقاشیان درباره ویژگی کارهایش بیان کرد: من مدرک ممتاز از انجمن خوشنویسان را دارم و فکر می کنم سبک نستعلیق را تا انتها یاد گرفته باشم اما همیشه این سوال برایم مطرح بوده که آیا من تنها باید به تکرار تکنیک قدما اقدام کنم؟ از آنجایی که گرافیک هم خوانده ام از همان سال ها ۸۲ که شروع به خوشنویسی کردم مبنا را بر این گذاشتم که همواره در حال تجربه در این عرصه باشم و به زبان شخصی خودم برسم. من متوجه این نمی شوم که چرا عده ای مدام در تلاش هستند شیوه استادانی چون امیرخانی را تکرار کنند.

نقاشیان در پایان گفت: در آثار جدیدم کارها انتزاعی تر شده و کمتر شاهد واژه نویسی خواهید بود. در این آثار به فضای خالی میان حروف نیز بسیار توجه داشته ام. نزدیک به یک سال روی فونتی که در این آثار به کار برده ام نیز کار کرده ام و اتفاق جدیدی در فونت آثار افتاده است.

سعید نقاشیان در این نمایشگاه ۳۰ اثر را در قطع های متفاوت از ۲ * ۱.۴۰ تا قطع  را ارائه خواهد کرد.