افشای ایمیل‌ های شخصی «کالین پاول»، مکاتبه دو وزیر خارجه پیشین این کشور را افشا کرد که نشان می دهد مقامات آمریکائی خود اذعان داشتند که هدف از حمله به عراق، گسترش دموکراسی در این کشور نبود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه «باز فید نیوز»، افشای ایمیل‌ های شخصی «کالین پاول» وزیر خارجه اسبق آمریکا نشان می‌دهد که مقامات دولت «جرج بوش» در محافل خصوصی خود ضمن انتقاد از نحوه اداره جنگ با عراق اذعان داشتند که حمله به عراق با هدف گسترش دموکراسی صورت نگرفته است.

بر این اساس، «کاندولیزا رایس» وزیر خارجه سابق آمریکا پس از اینکه «دونالد رامسفلد» وزیر دفاع دولت «جرج بوش» تردید خود پیرامون گسترش دموکراسی در عراق را علناً اعلام کرد، در مکاتبه مختصری با «کالین پاول» همتای پیشین خود این امر را به وی نیز گوشزد کرده بود.

این پایگاه خبری آمریکائی اعلام کرد: سایت «دی سی لیکس» که ادعا می شود وابسته به سرویس اطلاعاتی روسیه است، متن ایمیل‌های پاول را افشا کرده است.

«کاندولیزا رایس» که در زمان حمله آمریکا به عراق مشاور امنیت ملی آمریکا بود، در پاسخ به ایمیل «کالین پاول» همتای پیشین خود در خصوص اظهار نظر «دونالد رامسفلد» وزیر دفاع دولت «جورج بوش» که از عملکرد خود در حمله به عراق دفاع کرده بود، نوشت: اولاً ما برای آوردن دموکراسی به عراق به این کشور حمله نکردیم. اما بعد از سرنگون کردن صدام دیدگاه‌ هایی درباره اینکه پس از وی اوضاع به چه گونه باید شود، داشتیم.

«رایس» ادامه داد: اگر رامسفلد و پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) کارشان را درست انجام داده بودند، شاید اوضاع به گونه دیگری پیش می‌رفت. دونالد دیگر باید این حرف ها را متوقف کند.

«کالین پاول» نیز در پاسخ به این اظهارات انتقادی «کاندولیزا رایس» گفته بود: این ها گروهی انسان بی عقل هستند.

این در حالیست که آمریکا به بهانه مقابله با «برنامه تسلیحات کشتار جمعی عراق» و با موج سواری رسانه ای در این راستا به عراق حمله کرد. اما گزارش های منتشره پس از این حمله افشای دروغ گوئیهای مشترک رئیس جمهور آمریکا و نخست وزیر وقت انگلیس را به همراه داشت.