رئیس کمیته روابط خارجی سنا از فروش جنگنده های جدید به کشورهای عربی پس از توافق ۳۸ میلیارد دلاری آمریکا درباره ارسال تسلیحات نظامی به رژیم صهیونیستی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دیفِنس نیوز، به دنبال توافق آمریکا در ارسال تسلیحات نظامی به رژیم صهیونیستی در قالب توافقی به ارزش حداقل ۳۸ میلیارد دلار، این کشور از فروش جنگنده های جدیدی به کشورهای عربی از قبیل قطر، بحرین و کویت خبر می دهد.

«باب کورکر» رئیس کمیته روابط خارجی سنا با اعلام این خبر گفت: از اجرای توافق کمک نظامی (به رژیم صهیونیستی) خوشحالم. همچنین خوشحالم که به دنبال آن، قصد داریم قرارداد فروش تسلیحات نظامی به قطر، کویت و بحرین را نیز دنبال کنیم.

«باب کورکر» که نماینده تندرو جمهوریخواه نیز به شمار می آید، ادامه داد: اینکه پس از دریافت پول این کار به انجام خواهد رسید به معنی ارتباط میان دو توافق مذکور نیست.

در حالی که کویت و قطر بیش از ۲ سال است درخواست خرید جنگنده‌ های جدید را به آمریکا داده اند؛ مدت‌هاست این سوال مطرح است که آیا تلاش واشنگتن برای حفظ تفوق نظامی رژیم اشغالگر قدس، دلیلی برای عدم ارسال ۷۲ فروند جنگنده‌ «F-۱۵E» به قطر و یا ۲۸ جنگنده «F/A-۱۸E/F» به کویت بوده است یا خیر.

به نوشته این پایگاه خبری؛ اگرچه این مسأله از حساسیت بالائی برای مقامات آمریکائی برخوردار است، لیکن هیچگاه حاضر به بررسی علنی آن نشده اند.