پیام قالیباف برای جشنواره «تئاتر شهر» و اعلام جزئیات مراسم اختتامیه این جشنواره دو خبر امروز از جشنواره است.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدباقر قالیباف شهردار تهران همزمان با پایان اجراهای پنجمین جشنواره «تئاتر شهر» پیامی داد که متن آن را در زیر می خوانید.

«تئاتر، تمرین زندگی و آیینه‌ای است برای بازاندیشی به «هست‌ها» و «رفتارها» و برای ساختن اندیشه‌ها، برای اینکه بتواند زشت‌ها و زیباها را بنمایاند و جهت دهنده‌ای فاخر به سوی «عدالت» و «آزادی» و «معنویت» باشد.

تئاتر می‌تواند تصویر فشرده‌ای از مهم‌ترین تجارب زندگی بشر را به نمایش بگذارد و با برانگیختن ذهن و همت انسان، او را به سمت «فعل نیک» و «سرنوشت نیک» رهنمون سازد.

هنر تئاتر، باید در چشمه «حقیقت» غوطه خورده باشد، تا بتواند به نیاز زمانه پاسخ گوید و تلخ و شیرین زندگی را با مردم در میان بگذارد. اکنون ما نیازمند جهاد هنرمندان این هنر هستیم تا بتوانیم با مشارکت یکدیگر نقاط کور و مبهم و معضلات اجتماعی چون «اعتیاد» «طلاق» و «افراط و تفریط» را درمان کرده و این ناهنجاری‌ها را به نقاط روشن «پیشرفت» و «عدالت» مبدل کنیم.

ساخت و تاسیس مراکز جدید تئاتر از جمله «پردیس تئاتر تهران» و «مرکز هنرهای نمایشی صبا» و همچنین «تصویب سند تئاتر» و «تشکیل شورای تئاتر شهرداری» از جمله توجهاتی است که برای نیل به اهداف کلان فرهنگی صورت گرفته است تا موجبات بیشتر همکاری و مشارکت هنرمندان با شهرداری تهران را مهیا و فراهم سازد.

امیدوارم در سایه الطاف الهی و با حضور شما هنرمندان آگاه، تولید و اجرای آثار ارزشمند «پنجمین جشنواره تئاتر شهر» شایسته‌تر از همیشه برگزار شده باشد و شهرداری تهران همانند گذشته با افتخار از تلاش هنرمندان و برگزیدگان این رویداد هنری مهم حمایت خواهد کرد.»

مراسم اختتامیه پنجمین جشنواره «تئاتر شهر»

مراسم اختتامیه پنجمین جشنواره «تئاتر شهر» با حضور محمدباقر قالیباف شهردار تهران روز سه شنبه ۳۰ شهریور ساعت ۱۷ در پردیس تئاتر تهران برگزار و برترین های این جشنواره معرفی خواهند شد.

کارگردانی مراسم اختتامیه را محسن حسن زاده نویسنده و کارگردان تئاتر برعهده دارد.

جشنواره «تئاتر شهر» که از روز عید قربان کار خود را آغاز کرده، همزمان با عید غدیر و جشن ولایت به کار خود پایان می دهد.

پردیس تئاتر تهران جنب فرهنگسرای خاوران واقع شده و مسیر دسترسی به آن اتوبان امام علی (شمال به جنوب)، خروجی شهید محلاتی (به سمت شرق)، خیابان شهید شاه آبادی جنوبی، بعد از میدان مالک اشتر، خیابان شهید بقایی، جنب فرهنگسرای خاوران است.