وزیر خارجه آمریکا بدون اشاره به نقش این کشور در ادامه حملات تروریست ها به مردم سوریه، ادامه روند انتقال کمک های انسانی به مناطق تحت محاصره را نشانه ای از پیشرفت در آتش بس نامید.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از نیویورک تایمز، وزیر خارجه آمریکا بدون اشاره به نقش این کشور در ادامه حملات تروریست ها به مردم سوریه، از ادامه روند انتقال کمک های انسانی به مناطق تحت محاصره خبر داد.

«جان کری» وزیر خارجه آمریکا امروز در اظهاراتی در این باره به خبرنگاران گفت: ادامه روند کمک رسانی به محاصره شدگان در سوریه نشانه کوچکی از پیشرفت در آتش بس در این کشور است.

وزیر خارجه آمریکا که پس از دیدار با رئیس جمهور تونس در یک کنفرانس خبری شرکت کرده بود، ادامه داد: آتش بس در سوریه برقرار، اما شکننده است.

وی در ادامه با گرفتن ژست انسان دوستانه افزود: شب گذشته کار به خوبی انجام شد. امروز کامیون‌ ها به سمت ۸ نقطه یا حتی بیشتر در حال حرکت بودند.

گفتنی است، حمله دو روز گذشته ائتلاف به اصطلاح مبارزه با داعش به سرکردگی آمریکا به ارتش سوریه در حالی رخ داد که از دوشنبه گذشته و بر اساس توافق میان آمریکا و روسیه، آتش بس در سوریه اعلام و به اجرا گذاشته شده بود.

لازم به ذکر است به دنبال توافق آتش بس میان آمریکا و روسیه در سوریه که از دوشنبه قبل به اجرا گذاشته شد؛ امیدها برای آغاز فرایند سیاسی در حل بحران سوریه افزایش یافت. لیکن نیروی هوائی ائتلاف به اصطلاح مبارزه با داعش به سرکردگی آمریکا دو روز قبل با حمله به مواضع ارتش سوریه در دیر الزور امیدها را به یأس تبدیل کرده و معیارهای دوگانه واشنگتن درباره صلح در سوریه و مبارزه با تروریسم را با چالش مواجه کرد.

گفتنی است، ساعاتی پیش انگلیس، دانمارک و استرالیا از مشارکت جنگنده های خود در این تهاجم خبر داده و حمله به مواضع ارتش سوریه را مورد تأیید قرار دادند.

این در حالیست که رسانه ها از پایان آتش بس در سوریه خبرهایی را مخابره کرده اند.