لامیا قدور، نویسنده، کارشناس اجتماعی جامعه مسلمانان و یکی از نمایندگان شورای لیبرال مسلمانان در آلمان در یادداشتی توصیه کرد که شهروندان و دولت آلمان توجه بیشتری به اقلیت ها داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری مهر، لامیا قدور نویسنده، معلم و کارشناس مسائل اجتماعی دنیای اسلام و عضو شورای لیبرال مسلمانان در آلمان است. وی که از پدر و مادری سوری متولد شده، از بچگی با دنیای مسلمانان آشنا بوده و امروزه یکی از تأثیرگذارترین کارشناسان آلمانی مسلمان در این کشور است. وی با تألیف کتب و مقاله های مختلف سعی می کند تا در درک و فهم یکدیگر به مسلمانان و جامعه آلمان کمک نماید.

قدور توجه ویژه ای به نسل جوانان مسلمان دارد و در یکی از کتاب های معروف خود به موضوع جوانان و گرایش آنان به گروه های افراطی پرداخته است. وی در یادداشتی برای سایت دی ولت نوشت: کشور ما آلمان، نیاز به توجه، احترام و همبستگی بیشتری نسبت به اقلیت ها دارد. ما باید با خود  صادق باشیم و بدانیم که بیشتر این اقلیت ها با خواست ما وارد آلمان شدند و بهتر است به سهم خود در این موضوع نیز فکر کنیم. در آلمان ما مشکل نژادپرست ها را داریم و به به طور جدی باید به آن فکر کنیم که چطور باید با آن مقابله کنیم. اینکه بنشینیم و به این بیندیشیم که اقلیت ها چه چیزهایی را باید بین ما رعایت کنند و یا ما چه انتظاری از آنها باید داشته باشیم، راه به جایی نخواهد برد. بلی، دولت و قوانین تعیین کردند که افراد که جدید وارد جامعه ما می شوند، باید زبان یاد بگیرند و به قوانین ما احترام بگذارند.

اما سهم ما از این داستان این است که ما هم آنها را به عنوان اعضای جدید در جامعه بشناسیم و مانند دیگر سلایق به تنوع آنها احترام گذاریم. این اقلیت ها دیگر مهمان نیستند، آنها جزئی از جامعه ما هستند. همانطور که ما آلمان شرقی را پذیرفتیم و در قبال یکدیگر مسئولیت قبول کردیم، در مقابل افرادی که تازه وارد شدند و از ما حمایت می خواهند نیز مسئول هستیم. ما برای اینکه به جامعه جهانی نشان دهیم که سر حرف خود می مانیم، باید به ارزش های خود که انسایت هستند، پایبند باشیم.