رشت-فرماندار رشت با تأکید بر ارسال پرونده شورای شهر به شورای حل اختلاف گیلان، از تقاضای اعضای شورا برای فرصتی دیگر جهت رسیدن به اجماع در راستای تعیین هیئت رئیسه سال چهارم خبر داد.

سید عیسی مهدوی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: پس از چهارمین باری که جلسه از پیش تعیین شده برای برگزاری انتخابات هیئت رئیسه شورای شهر رشت لغو شد، تعدادی از اعضای غایب در جلسه دلیل حضور نیافتن را شرکت در مراسم فوت برادر رئیس سال سوم شورا اعلام کردند و بنا بر درخواست آن ها فرصت دوباره ای به شورای شهر رشت برای برگزاری این انتخابات داده شده است.

وی افزود: در مشورت با مدیرکل امور شهری استان و همینطور معاون امور عمرانی استانداری تصمیم گرفته شد که به جای ارجاع پرونده شورای شهر رشت به شورای حل اختلاف استان، فرصت دوباره تشکیل جلسه برای تعیین هیئت رئیسه سال چهارم شورای رشت به این شورا داده شود.

مهدوی تصمیم بعدی فرمانداری رشت در صورت تشکیل نشدن مجدد جلسه آتی را طی روال قانونی و ارجاع پرونده شورای شهر رشت به شورای حل اختلاف استان اعلام کرد.

با اینکه ۱۲ شهریور آخرین مهلت قانونی تعیین هیئت رئیسه شوراهای شهرها بود اما اعضای شهر رشت با وجود تشکیل جلسات مختلف به اجماع نرسیدند و پس از دو بار حضور فرماندار این شهر در محل تشکیل جلسات، برخی اعضا با غیبت و حاضر نشدن در جلسات سبب لغو جلسات شدند.

در چهارشنبه هفته گذشته با اینکه فرماندار رشت مجددا ریاست تشکیل جلسه تعیین هیئت رئیسه شورای رشت را با حضور در عمارت شورا بر عهده گرفت اما نیامدن تعدادی از اعضا سبب شد که این جلسه لغو شود.

  فرماندار رشت پس از لغو این جلسه به طور قاطع اعلام کرد که پرونده شورای شهر رشت را به شورای حل اختلاف استان ارسال می کند.