تهران-مدیر امور اراضی استان تهران گفت:تغییر کاربری های غیر مجاز در مقایسه با سال گذشته کاهش یافته است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان تهران، قاسم عنایتی مدیر امور اراضی استان تهران از کاهش تغییر کاربری های غیر مجاز  خبر داد و گفت: در راستای تحقق شعار سال و  بنا بر تأکید مقام معظم رهبری، امور اراضی استان تهران در راستای کاهش تغییر کاربری های غیر مجاز با تجهیز ناوگان های حفاظتی در سطح شهرستان ها، اقدام به اجرا و عملیاتی کردن قانون کرده است.

وی افزود: در راستای تجهیز ناوگان حفاظتی، امور اراضی استان تهران با یگان حفاظتی ناجا قراردادی منعقد کرده، به طوری که در اکیپ های حفاظتی، یک افسر برای کمک به تیم های حفاظتی برای جلوگیری از تغییر کاربری های غیر مجاز حضور دارند.

عنایتی با بیان اینکه آمارها بیانگر آن است که در اغلب شهرستان ها تغییر کاربری غیر مجاز به حداقل ممکن رسیده، بیان کرد: البته کسی نمی تواند این ادعا را داشته باشد که تغییر کاربری های غیر مجاز به صفر رسیده اما همه تلاش ها و پیگیری ها مبنی بر آن است تا تغییر کاربری مقدار باقی مانده  را با تقویت اکیپ های حفاظتی و شناسایی نقاط پرخطر کاهش دهیم.

مدیر امور اراضی استان تهران ادامه داد: با راه اندازی سامانه ۱۳۱ و گزارشات مردمی و پیگیری مجدانه اکیپ های حفاظتی در شهرستان ها، آمارهای موجود  بیانگر آن بوده که کاهش تغییر کاربری های غیر مجاز در سال گذشته و امسال قابل توجه است.