وزیر خارجه فرانسه در مصاحبه ای با اذعان به رابطه معارضین سوری و القاعده و نگران کننده بودن آن، به اشتباه گذشته غرب در افغانستان در زمینه ایجاد تمایز میان تروریسم خوب و تروریسم بد اقرار کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، «ژان مارک آیرو» وزیر خارجه فرانسه در مصاحبه با روزنامه لیبراسیون علیرغم تکرار مجدد اتهامات بی اساس چند روز گذشته خود علیه ایران و روسیه مبنی بر ارتکاب جنایت جنگی در سوریه، به اشتباه غرب در تقسیم بندی تروریست ها به دو دسته «خوب» و «بد» اذعان کرد.

وزیر خارجه فرانسه در این مصاحبه گفت: هدف از توافق آتش بس ۹ سپتامبر میان آمریکا و روسیه، متمایز ساختن گروه های تروریستی از معارضان غیر تروریست بود؛ اما اکنون روسیه آمریکا را به عدم اجرای تعهدات آتش بس متهم می کند. این در حالیست که ما علاوه بر داعش با جبهه النصره که نام خود را به جبهه فتح الشام تغییر داده است نیز مبارزه می کنیم.

وی در ادامه اذعان کرد: گروه های اپوزیسیون میانه رو به شکل خطرناکی به این سازمان تروریستی نزدیک شده اند. این مسأله نگرانی زیادی را برای روس ها هم به وجود آورده که البته قابل درک است.

«ژان مارک آیرو» در ادامه افزود: جبهه فتح الشام (جبهه النصره) حتی پس از تغییر نام نیز دارای ماهیت تروریستی بوده و ادعا می کند که نماینده القاعده است.

این دیپلمات بلندپایه فرانسوی در ادامه اعترافات خود تصریح کرد: نمی خواهیم اشتباهات گذشته خود در افغانستان در زمینه ایجاد تمایز میان تروریسم خوب و تروریسم بد را تکرار کنیم.

وزیر خارجه فرانسه پاسخ به این سئوال که چرا هیچیک از گروه های معارض سوری جنایت های جبهه فتح الشام (جبهه النصره) را محکوم نکرده اند را اینگونه توجیه کرد: جبهه فتح الشام تنها گروه افراطی است که قادر به مبارزه مؤثر علیه نظام سوریه است. دولت اسد می گوید که مواضع تروریست ها در حلب را بمباران می کند؛ در حالیکه هدف اصلی آن حمله به میانه روها است؛ چرا که آن ها حاضرند پای میز مذاکره بیایند.