وزیر نفت عراق از تلاش این کشور برای نزدیک سازی دیدگاه های ایران و عربستان سعودی پیرامون تثبیت بهای نفت خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه سومریه، «جبار اللعیبی» وزیر نفت عراق روز سه شنبه از تلاش این کشور برای نزدیک سازی دیدگاه های ایران و عربستان پیرامون تثبیت قیمت نفت خبر داد. وی همچنین ایجاد بهترین راهکارها برای ثبات بازار نفت و تحقق تعادل مطلوب در بازار جهانی این محصول را خواستار شد.

وزیر نفت عراق طی بیانیه ای با اعلام اینکه عراق سعی بر نزدیک کردن دیدگاه ایران و عربستان در این خصوص دارد از تلاش برای کاهش شکاف اختلافات دو کشور به منظور دستیابی به توافقی که به منفعت کشورهای تولیدکننده و حمایت از ثبات بازار نفت و تحقق اهداف مشترک است خبر داد.

وی همچنین افزود: هیات شرکت کننده عراق در اجلاس وزرای نفت در الجزایر نقش تاثیرگذار و مهمی در این زمینه ایفا نموده است اما هنوز موانعی وجود دارد که امیدواریم طرف های ذیربط پشت سر بگذارند.

اللعیبی تصریح کرد: ما همگی تلاش داریم که به منظور ثبات بازار نفت و حمایت از قیمت ها و ایجاد تعادل در بازار جهانی نفت بهترین راهکارها را برای این موانع پیدا کنیم.

لازم به ذکر است که قیمت نفت روز دوشنبه در پی اظهارات وزیر انرژی الجزائر که گفته بود تمام گزینه ها برای کاهش یا تثبیت تولید نفت در جریان اجلاس غیر رسمی این هفته اوپک مطرح است روند صعودی به خود گرفت.