بیرجند- مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی گفت: رسانه ها نباید دچار ظاهر گرایی در حوزه های مختلف اعم از سیاسی و دینی شده و آن ها را در جامعه ترویج کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام کاظم لطفیان چهارشنبه شب در جمع مدیران رسانه های خراسان جنوبی بیان کرد: رسانه موقق رسانه ای است که به موقع تصمیم بگیرد و عمل کند.

وی قرآن را رسانه ای قوی برای جامعه دانست و ادامه داد: رسانه معیار قرآنی رسانه ای است که اهل فریب نباشد و آن را از جامعه اسلامی دور کند.

حجت الاسلام لطفیان با تاکید بر اینکه رسانه باید حق محور باشد، افزود: همچنین نفوذ رسانه ای از مسائل مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه باید در مطالب منتشر شده توسط رسانه ها عدالت و انصاف رعایت شود، افزود: همچنین مطالب باید از روی تفکر، اندیشه و ناظر بر حال و آینده باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی اظهار کرد: هر خبری که تولید می شود استنباطی اجتماعی در پشت آن قرار داشته بنابراین باید مورد توجه جدی رسانه ها قرار گیرد.

وی ماموریت رسانه ها را بسیار خطیر و گسترده دانست و افزود: در آیات قرآن نیز اشاره ای به وظایف رسانه شده است.

حجت الاسلام لطفیان با اشاره به آیات قرآن بیان کرد: عرصه رسانه باید مخاطب را یا وارد فضای امن و یا وارد فضای خوف کند.

رسانه نافظ ترین موضوع اجتماعی است

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه رسانه نافظ ترین موضوع اجتماعی است، افزود: همچنین چتر رسانه بر همه موضوعات جامعه گسترده است.

وی با اشاره به اصل ولایت مداری در جامعه، بیان کرد: باید همه ما در مسیر ولایت حرکت کنیم چراکه این مسیر، راهی برای ایستادن در برابر طاغوت است.

حجت الاسلام لطفیان معارف دین را بسیار عمیق دانست و گفت: باید معارف ناب اسلامی را در جامعه تبیین کنیم.

وی با بیان اینکه ولایت باید رفتار و فکر انسان ها را تغییر دهد، ادامه داد: هنوز نتوانسته ایم کاری در عرصه رسانه ای انجام دهیم که جنس انسان ها را عوض کند.

وی ادامه داد: امروزه بازی های سیاسی که بخشی از منابع کشور را به خورد گروه های سیاسی می دهد، خلاف نظر امام زمان (عج) است.