کرمانشاه- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه بر لزوم توجه به کار فرهنگی در کنار اقدامات قهری نیروی انتظامی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله مصطفی علما پیش از ظهر امروز پنج شنبه در دیدار کارکنان نیروی انتظامی با وی، اظهار داشت: ممکن است عموم مردم با عمق وظایف و اقدامات انتظامی آشنایی نداشته باشند و بخشی از کارها برای آنان ناشناخته باشد اما پس از وقوع یک حادثه تلاشهای نیروی انتظامی در تامین امنیت شهری به وضوح آشکار می شود.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه بیان کرد: اگر مامورین انتظامی یک روز بر پست خود حاضر نشوند آثار آن معلوم می شود.

آیت الله علما با اشاره به اینکه نیروی انتظامی سهم بسزایی در تامین امنیت و آرامش دارد، گفت: باید بر روی ابعاد قهری و دستورالعمل های قانونی و نیز اقدامات فرهنگی توامان کار شود.

وی با تاکید بر اینکه حاصل تلاش ۲۴ هزار پیغمبر، بشر امروز است افزود: کار فرهنگی به معنای اقدامات تربیتی است که البته زمان بر است، آثار ظاهری اقدامات قهریه نسبت به کارهای فرهنگی زود پیدا می شود.

آیت الله علما با تاکید بر اینکه اقدامات قهری باید روح تربیتی داشته باشند، گفت: با توجه به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه درصدد تربیت جامعه هستیم  باید همگی  نسبت به انجام اقدامات فرهنگی اقدام کنیم.

وی افزود: حبس در اسلام چندان مورد تاکید نیست اما آثار تربیتی آن مدنظر است، بنابراین نیروی انتظامی به عنوان ضامن امنیت داخلی کشور باید در کنار تلاش برای حفظ اقتدارش بر روی ابعاد فرهنگی نیز متمرکز شود زیرا همزمانی این دو بعد سبب هدایت دیگران می شود.

آیت الله علما بیان کرد: برخی از زندانی ها پس از آزادی از زندان بدتر هم می شوند اما برای عده زیادی زندان به مشابه دانشگاه محل تربیت است.

وی اختصاص یک هفته به نیروی انتظامی را نشانگر اهمیت کار این قشر دانست و افزود: همچنین نیروی انتظامی طی هشت سال جنگ تحمیلی شهدای زیادی را تقدیم انقلاب کرده که باید یاد آنان گرامی داشته شود.

آیت الله علما گفت: از آنجا که اسلام و انقلاب مترادف هم هستند ایستادگی پای انقلاب و خدمت به مردم به معنای ایستادگی پای اسلام است.

وی با اشاره به اینکه اعتبار امروزه ایرانی مرهون خون شهدا است، خاطر نشان کرد: امروز ایران از اقتدار و عظمتی جهانی برخوردار است که همه موظف به حفظ آن هستند.