عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه قوانینی که مجلس تصویب می‌کند، نسیه است و کاملا اجرایی نمی‌شود، گفت:مجلس آیین‌نامه‌های اجرایی قوانین را بنویسید و به دولت واگذار نکند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رادیو گفتگو، عزت‌الله یوسفیان ملا با اشاره به روند پیگیری برنامه ششم توسعه کشور اظهار کرد: بعد از بررسی که از سوی کمیسیون تلفیق روی برنامه صورت گرفت و قبل از تعطیلات مجلس، کلیات برنامه به صحن علنی مجلس آمد و سپس به شورای نگهبان فرستاده شده که از سوی این شورا ایراداتی گرفته شده و در حال حاضر این ایرادات در کمیسیون اصلی و کمیسیون‌های تخصصی در حال رسیدگی است.

وی افزود: مجلس در بخش‌هایی تغییراتی را در لایحه ایجاد کرد از جمله یک‌سری اعداد و ارقام مانند افزایش بودجه سه هزار میلیارد تومانی در بخش درمان.

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی درباره میزان انطباق برنامه با سیاست‌های اقتصاد مقاومتی گفت: روح برنامه باید بر مبنای تعادل در مصرف، ایجاد فرهنگ و رغبت مردم نسبت به مصرف کالای داخلی، افزایش تولید کمی و کیفی تولید کالای داخلی باشد. نمی‌توان گفت برنامه صددرصد این رسالت را دارد، ولی در بخش‌هایی این مهم مورد توجه قرار گرفته است که البته بیش از 40 درصد نیست.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس همچنین درباره میزان تطابق برنامه با سیاست‌های کلی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری ادامه داد: این انطباق قطعی است و اگر نباشد شورای نگهبان ایراد خواهد گرفت. سیاست‌های کلی یک اصل در قانون برنامه است.

یوسفیان ملا در ادامه عنوان کرد: می‌توان گفت قوانینی که مجلس تصویب می‌کند، نسیه است و کاملا و با قطعیت نمی‌توان گفت همه  اجرایی می‌شود. در برنامه قبلی نیز برای 40 درصد موارد اصلا آیین‌نامه اجرایی از سوی دولت نوشته نشد و عملا تصویب این سری از موارد بی فایده است. در این زمینه تا حدودی مجلس مقصر است، چراکه نوعی فضای راحت‌طلبی بر آن حاکم شده است. مجلس باید خودش آیین‌نامه‌های اجرایی قوانین را بنویسد و آن‌را به دولت واگذار نکند.