ساری- مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران بر لزوم توجه به عزاداری سنتی در ماه محرم و انتقال آن به نسل آینده تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام ناصر شکریان پیش از ظهر شنبه در همایش طلایه داران امربه معروف پلیس و همیاران محرم مازندران،  ضمن تسلیت فرا رسیدن ماه محرم، اظهار کرد: هفته اول محرم، هفته امر به معروف و نهی از منکر نامگذاری شده و لذا  این همایش با همکاری نیروی انتظامی استان و سازمان تبلیغات اسلامی  با حضور طلایه داران امر به معروف ، پلیس و همیاران محرم استان برگزار شده است.

وی فرا رسیدن ماه محرم را مورد اشاره قرار داد و گفت: امام حسین(ع) در چند موقعیت لباس رسول اکرم را می پوشد،  در روز عاشورا و اولین بار هم  هنگام خروج از مدینه به سمت مکه که در این هنگام وصیت نامه ای  هم نوشتند و در عین حال  این وصیت نامه  سرمشقی برای همه نسل ها است.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی مازندران اظهار کرد:  امام حسین(ع) در وصیت نامه مذکور، چهار ماموریت  خود را مورد اشاره قرار دادند  و فرمودند«حسین بن علی نه اهل ظلم به کسی است و نه اهل فساد است. حسین بن علی اینگونه نیست که زمانش را به بطالت بگذراند».

حجت الاسلام شکریان ادامه داد:  نکته ای دیگر که  حضرت فرمودند اینکه برای اصلاح و احیاء دین جدش از  مدینه  خارج می شود و به  اقامه فریضه امر به معروف و نهی از منکر اشاره کردند.

وی با بیان اینکه  اصل محرم و علت واقعه عاشورا اقامه امر به معروف و نهی از منکر و ترویج این فریضه الهی  بوده  است. افزود:  عاشورا ، محرم و برگزاری مراسم عزاداری بزرگترین معروفی است که از امام حسین(ع) به ما رسیده است، هر چند در گذر زمان  برخی از حکومت ها مانع از برگزاری عزاداری خودجوش و مردمی می شدند.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان مازندران بر لزوم توجه به  عزاداری سنتی گذشته و انتقال آن به نسل آینده تاکید کرد و گفت: مبارزه با ظلم و استکبار ، عفو و گذشت، نماز وکمک به مستمندان از  اهداف محرم و معروف هایی است که از امام حسین(ع) به ما رسیده و باید در ترویج این معروف ها در جامعه تلاش کنیم.

حجت الاسلام شکریان با بیان اینکه چادر از حضرت زهرا (ٌص) و حضرت زینب (ع) به  زنان ما به ارث رسیده است، افزود: لازم است زنان محجبه ما در بین جامعه حاضر شوند تا چادر به عنوان الگوی حجاب برتر در جامعه فراموش نشود.

وی تصریح کرد:  عزاداری حسینی  برخاسته از فطرت درونی مردم و به صورت خودجوش هر ساله با فرا رسیدن ماه محرم برگزار می شود.

این مسئول در پایان با بیان اینکه ولایت فقیه بزرگترین معروف عصر ما است، گفت: توقع است همه در این ماه  با تذکر لسانی با حفظ کرامت انسانی به اقامه امر به معروف و نهی از منکر بپردازند.