بجنورد- رئیس پلیس‌راه خراسان شمالی گفت: متأسفانه آمار بالای حوادث ترافیک جاده‌ای برای راکبان موتورسیکلت این استان را در وضعیت قرمز و نگران‌کننده قرارداده است.

سرهنگ علیرضا حسین زاده در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: آمارها از حوادث ترافیکی جاده‌ای نشان می‌دهد متأسفانه خراسان شمالی درزمینهٔ شمار تصادفات منجر به فوت و تصادفات جرحی راکبان موتورسیکلت جایگاه مناسبی ندارد.

وی بابیان اینکه موتورسیکلت ناایمن‌ترین وسیله نقلیه در جاده‌ها است افزود: برای ایمنی بیشتر راکبان موتورسیکلت، پلیس‌راه در نظر دارد تا توجه خود را در اعمال قانون، به کلاه ایمنی معطوف کند و اولویت در توقیف موتورسیکلت با وسیله نقلیه‌ای است که راکب آن کلاه ایمنی نداشته باشد.

این مقام انتظامی در استان تصریح کرد: پیش از آن‌که به گواهی‌نامه رانندگی راکب و یا بیمه موردتوجه قرار گیرد، کلاه ایمنی موردتوجه قرارگرفته است و به جد با راکبان موتورسیکلت که کلاه ایمنی ندارند برخورد می‌شود.

رئیس پلیس‌راه استان گفت: سال گذشته، این استان به‌عنوان چهارمین استان پر تصادف راکبان موتورسیکلت در کشور معرفی‌شده است.

سرهنگ حسین زاده افزود: سال گذشته ۴۵ درصد از فوتی‌های حوادث برون‌جاده‌ای استان مربوط به موتورسیکلت‌سواران بود و این آمار، خراسان شمالی را در جایگاه چهارم استان‌های کشور به لحاظ استان پر تصادف راکبان موتورسیکلت قرارداد.