مرکز دموکراسی و حقوق بشر بحرین مستقر در استرالیا با انتشار بیانیه ای سیاست های سرکوبگرانه آل خلیفه علیه شیعیان بحرین را محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المنار، مرکز دموکراسی و حقوق بشر خلیج فارس بحرین مستقر در استرالیا در بیانیه ای از اقدامات تحریک آمیز آل خلیفه علیه شیعیان بحرین انتقاد کرد.

بر اساس این گزارش در بیانیه مرکز دموکراسی و حقوق بشر خلیج فارس بحرین مستقر در استرالیا آمده است: اقدامات تحریک آمیز آل خلیفه علیه مظاهر عاشورایی، تعدی آشکار به آزادی ها و شعائر دینی است که ما آن را محکوم می کنیم. از سازمان همکاری اسلامی، جامعه بین المللی درخواست می کنیم که بر حکومت بحرین فشار وارد کنند تا حملات علیه شیعیان را متوقف کند.

در ادامه این بیانیه تاکید شده است: طبق بند ۲۲ قانون اساسی بحرین، دولت باید حرمت عبادتگاه ها، آزادی انجام شعائر دینی و تجمعات مذهبی را تضمین کند. همچنین طبق بند ۱۸ اعلامیه جهانی حقوق بشر هر فردی حق آزادی تفکر و دین دارد. برخلاف ادعای وزیر خارجه بحرین مبنی بر عدم تعرض به شیعیان، نظامیان آل خلیفه فشارها برای انجام مناسک دینی را تشدید کرده اند. همچنین این نظامیان شهروندان معترض را هدف تیراندازی قرار می دهند و علاوه بر محاصره منطقه الدراز، از ورود شخصیت های دینی به این منطقه نیز جلوگیری به عمل می آورند.

گفتنی است رژیم آل خلیفه از حدود ۵ سال پیش حرکت مسالمت آمیز مردم بحرین را سرکوب می کند و حدود ۴ ماه پیش نیز تابعیت آیت الله عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین را سلب و منطقه الدراز محل سکونت ایشان را محاصره کرد.