کرمانشاه- همزمان با دومین روز از ماه محرم اجتماع بزرگ عزاداران حسینی با عنوان «لبیک یا حسین(ع)» در کرمانشاه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، اجتماع بزرگ عزادارن حسینی با عنوان «لبیک یا حسین(ع)» عصر امروز سه شنبه با حضور آیت الله علما، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه، عباسیان، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان و جمعی از مردم عزادار حسینی در محل امامزاده ابراهیم طاقبستان و به همت اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه برگزار شد.

در این مراسم که متبرک به پرچم گنبد سیدالشهدا(ع) در کرمانشاه بود، عزاداران حسینی به پاسداری از ارزش های اسلامی و فریضه واجب امر به معروف و نهی از منکر  به عزاداری و تببین مفاهیم و اهداف سیدالشهدا پرداختند.

در این مراسم جمعی از هیئات مذهبی و دسته جات عزاداری نیز حضور داشته و به عزاداری برای سیدالشهدا  پرداختند.

آیت الله مصطفی علما، نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمانشاه سخنران ویژه این مراسم بود.

لازم به ذکر است، ویژه برنامه های اداره کل اوقاف و امور خیریه استان، تحت عنوان «بصیرت عاشورایی» طی دهه ابتدایی محرم در ۳۲ بقعه متبرکه استان برگزار و ۱۱۰ روحانی و مبلغ اعزامی از قم نیز توسط این اداره کل  برای ترویج مفاهیم قیام کربلا و اقعه عاشورا به مناطق مختلف در استان اعزام می شوند.

برگزاری مراسم عزاداری دانش آموزی تحت عنوان «اهلا من العسل»، همایش شیرخوارگان حسینی و همایش رهروان زینبی از دیگر ویژه برنامه های اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه طی دهه ابتدایی ماه محرم است.