تویسرکان - رئیس شورای هیئات مذهبی تویسرکان از برگزاری طرح قرآنی «لبیک یا حسین» در ۱۰ هیئت مذهبی تویسرکان خبر داد.

علیرضا بیاتی در گفتگو با مهر از توزیع نذورات ماه محرم بین هیئت های مذهبی تبلیغات اسلامی شهرستان تویسرکان خبر داد و گفت: باهماهنگی و برنامه ریزی انجام شده با اداره صنعت معدن و تجارت، توزیع نذورات در بین هیئت‌های مذهبی تحت پوشش تبلیغات اسلامی شهرستان تویسرکان انجام شد.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۲۷۰هیئت مذهبی در ایام محرم در این شهرستان برنامه برگزار می‌کنند، افزود: در راستای سازماندهی هر چه بهتر مراسم سوگواری حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) و نظارت بر عملکرد هیئت های مذهبی شهرستان در دهه اول محرم، عملکرد همه هیئات مذهبی شهرستان مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.

وی در ادامه افزود: اعضای شورای هیئت های مذهبی و رئیس کانون مداحان شهرستان، از ابتدا تا سیزدهم محرم، ‌ضمن مراجعه به هیئت های مذهبی، سرکشی لازم رابه عمل آورده و هیئت ها را مورد ارزیابی قرار می دهند.

بیاتی همچنین گفت: برای بهره‌مندی از فضای معنوی ماه محرم و توسعه فعالیت‌های قرآنی در هیئت های مذهبی طرح قرآنی «لبیک یا حسین» در ۱۰ هیئت شهرستان برگزارمی شود.

رئیس شورای هیئات مذهبی تویسرکان با بیان اینکه هیئت‌های مذهبی ظرفیت مهمی در حوزه علوم دینی محسوب می‌شوند، اظهار داشت: رویکرد دینی در هیئت‌های مذهبی و قرآنی به خوبی دنبال می‌شود و این هیئت‌ها نزدیک‌ترین محیط برای پذیرش برنامه‌های قرآنی هستند.

وی با بیان اینکه فعالیت‌های قرآنی این هیئت‌ها به شکل سازمان‌یافته‌تری اجرا می‌شود، عنوان کرد: طرح قرآنی «لبیک یا حسین» با موضوع تلاوت تحقیق قرآن کریم در هیئت‌های مذهبی توسط قاریان ممتاز درحال اجرا است.

بیاتی بیان کرد: این طرح با مشارکت هیئت‌های شاخص و محوری شهرستان در دهه نخست محرم و در ۱۰ هیئت مذهبی شهرستان در حال برگزاری است.

رئیس شورای هیئات مذهبی تویسرکان گفت: در این طرح با هماهنگی به عمل آمده با قاریان نوجوان و استفاده از ظرفیت آن‌ها و مشارکت اساتید برجسته قرآنی استان اجرای تلاوت مجلسی کلام الله مجید در ساعات شلوغ عزاداری در هیئت های مذهبی برگزار می‌شود.