کرمانشاه- رئیس انجمن سینمای جوان استان کرمانشاه از راهیابی ۳ اثر هنری از کرمانشاه به بخش مسابقه سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران خبر داد.

کامران رضایی در گفتگو با خبرنگار مهر، از راهیابی ۳ اثر هنری از انجمن سینمای جوان استان به بخش مسابقه سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران خبر داد.

وی افزود: در این جشنواره که ۱۸ آبان امسال برگزار می شود، انجمن سینمای جوان استان با سه عنوان فیلم  در بخش مسابقه شرکت کرده است.

رئیس انجمن سینمای جوان استان کرمانشاه تصریح کرد: در این جشنواره بین المللی ۱۱۷ کشور جهان حضور داشته و به ارائه آثار خود در قالب های مستند، انیمیشن، داستانی و تجربه گرا می پردازند.

وی ادامه داد: به دلیل حجم بالای آثار ارسالی از ۱۱۷ کشور دنیا، حضور در بخش مسابقه این جشنواره بسیار مهم و در خور توجه است.

رضایی گفت: در بخش تجربه گرای این جشنواره ۲۷۸ اثر ارسال شده و تنها ۲۱ اثر آن به بخش مسابقه راه یافته است که دو اثر از استان کرمانشاه نیز در بین این آثار به چشم می خورد.

وی از حضور «بازی روی ماه» به کارگردانی سامان آریانپور و «بیست و یک» ساخته صادق سامره یی هر دو به تهیه کنندگی انجمن سینمای جوان کرمانشاه در بخش مسابقه تجربه گرای این جشنواره خبر داد که برای کسب تندیس و جایزه نقدی این بخش رقابت می کنند.

رئیس انجمن سینمای جوان استان کرمانشاه گفت: در بخش مستند نیز تعداد ۴۲۸ فیلم ارسال شده که ۲۵ اثر آن به بخش مسابقه راه یافته است و یک اثر از انجمن سینمای جوان استان نیز در بین این آثار به چشم می خورد.

رضایی افزود: مستند «مریم فصل آخر» به کارگردانی طیبه بابایی، اثر راه یافته از استان کرمانشاه است که در بخش مسابقه این جشنواره برای کسب تندیس و جایزه نقدی بهترین کارگردانی و بهترین تحقیق و پژوهش بخش مستند با سایر آثار راه یافته رقابت می کند.