گرگان- مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان گفت: امام سجاد (ع) با پرچم‌داری از اهداف کربلا اجازه ندادند اهداف قیام عاشورا به خاک سپرده شود.

حجت‌الاسلام نورالله ولی نژاد ضمن تسلیت شهادت امام سجاد (ع) به خبرنگار مهر گفت: امام سجاد (ع) در حادثه کربلا و قیام امام حسین (ع) به دلیل بیماری شدید امکان حضور در میدان جهاد را نداشتند و به مصلحت الهی ایشان باید زنده می‌ماندند تا پرچم‌دار کربلا باشند.

وی افزود: امام سجاد (ع) به همراه حضرت زینب (س) نگذاشتند هدف کربلا به خاک سپرده شود بلکه اهداف و اندیشه امام حسین (ع) را تا کوفه پرچم‌داری کردند و از کوفه تا شام و از شام تا مدینه برای مردم تبیین و تبلیغ کردند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان اظهار کرد: امام سجاد (ع) و حضرت زینب (س) با بصیرت افزایی که انجام دادند باعث شدند تا جهان بداند حسین (ع) برای دفاع از حق جانش را از دست داد چراکه یزید حرف حق را قبول نکرد، بلکه با یک لشکر ۳۰ هزارنفری به دنیا نشان داد برای نهضت عاشورا به هیچ‌چیز رحم نمی‌کند و حتی خانواده امام حسین (ع) را به اسارت بردند.

حجت‌الاسلام ولی نژاد افزود: دنیا باید بداند امام حسین (ع) از دین خدا دفاع کرد نه به طمع ثروت و منافع شخصی، بلکه به این دلیل که دین خدا به خطر افتاده و به فراموشی سپرده می‌شد.

وی بابیان اینکه نقش امام سجاد (ع) کمتر از شهدای کربلا نبود، گفت: اگر امام سجاد (ع) و حضرت زینب (س)  نبودند قیام امام حسین (ع) در کربلا می‌ماند و به مقصد نمی‌رسید و اهداف امام حسین (ع) منتشر نمی‌شد، چراکه یزید می‌خواست امام حسین (ع) در کربلا کشته شود تا راه و رسم او به فراموشی سپرده شود.