کرمانشاه- محمد خالوندی، قهرمان کرمانشاهی مسابقات پارالمپیک ۲۰۱۶ مدال خود را به مدرسه کم توانان ذهنی کرمانشاه اهدا کرد و مدال اخلاق گرفت.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد خالوندی، قهرمان کرمانشاهی مسابقات پارالمپیک ۲۰۱۶  پیش از ظهر امروز طی مراسمی مدال خود را به مدرسه استثنایی کم توانان ذهنی واقع در شهرک جهاد کرمانشاه اهدا کرد.

وی در حاشیه این مراسم گفت: شاید این افراد از نظر برخی از توانایی ها معلول و محدود باشند اما  به نظر من محدودیت اصلا وجود ندارد.

این قهرمان پارالمپیک افزود: شاید فردی معلولیت جسمی چون قطع عضو، قطع نخاع و یا معلولیت ذهنی داشته باشد، اما اینها مانع موفقیت نیست و در واقع اصل آن تلاشی است که خود فرد می کند و ایمانی است که برای رسیدن به هدفش باید به خدا داشته باشد.

وی نقش خانواده ها در موفقیت این افراد را بسیار مهم دانست و گفت: باید از خانواده هاخواست تا به فرزندان و اطرافیان معلول خود یاد دهند که معلولیت اصلا معنا ندارد و با کمترین توانی که در بدنشان هست می توانند برای کشورشان افتخارآفرین باشند.

خالوندی ابراز امیدواری کرد، با تلاش مسئولین و آگاه سازی جامعه روز به روز این معلولیت ها در جامعه کمتر شود.

وی معلولیت را محدودیت ندانست و تصریح کرد: معلولان جامعه ما می توانند با نگاه کردن به قهرمانانی از این دست که در المپیک ها و مسابقات حضور می یابند چون خانم خدایاری به دیگاهی جدید برسند و امید به زندگی و انگیزه بگیرند.

این قهرمان پارالمپیک، امید به زندگی و ایمان را لازمه رسیدن به موفقیت در هر شرایطی دانست.

وی از مسئولین خواستار کمک و دیگاه ویژه به معلولین شد و گفت: مسئولین نگاه ویژه ای به مدارس استثنایی داشته باشند، چرا که در این مدارس یک شگفتی ها و استعدادهایی چون پیمان نصیری که سه دوره قهرمان پاراالمپیک است وجود دارد که به ندرت شاید پیدا شود و باید کمک کرد که اینها را وارد ورزش جانبازان و معلولین کنیم که افتخارآفرین شوند.

خالوندی، تمام افتخارات خود را مرهون تلاش خانواده، دوستان و کسانی که او را در این راه یاری کردند دانست و گفت: این ایمان در خانواده به فرد روحیه و انگیزه می دهد که فرد تلاش کند و به نتیجه برسد. وقتی خانواده به فرد روحیه می دهد به نتایجی خیلی خوبی می رسد و خانواده من نیز اینگونه بوده اند.

وی ابراز امیدواری کرد، در میادین ورزشی بیش از پیش افتخارآفرین شود تا نام ایران در جهان بدرخشد.

این قهرمان پارالمپیک گفت: بخش کوچکی از این افتخار برای خود من است و امیدوارم انگیزه ای برای سایر افراد باشد تا بتوانیم برای ایران اسلامی افتخار کسب کنیم.

در پایان این مراسم محمد خالوندی، مدال طلای مسابقات دوحه قطر را که با آن موفق به گرفتن سهمیه پارالمپیک ریو شده بود و قبل از پارالمپیک قول داده بود در صورت گرفتن سهمیه آن را اهدا کند، به مدرسه استثنایی کم توانان ذهنی کرمانشاه اهدا کرد و این مدرسه نیز مدال اخلاق را به این قهرمان کشورمان اهدا کردند.

برگزاری مراسم عزداری محرم، مسابقات دارت و طناب کشی، پرش طول و پرتاب توپ داخل سبد از دیگر برنامه های این مراسم بود.