بوشهر - استاندار بوشهر از تلاش ویژه برای توزیع متخصصین و تخت‌های ویژه درمانی در استان بوشهر خبر داد و گفت: تعداد تخت‌های بیمارستانی استان بوشهر از سال ۹۲ تاکنون ۱.۵ برابر شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی سالاری صبح پنجشنبه در نشست هم‌اندیشی حوزه سلامت استان بوشهر اظهار داشت: در نشست‌های تخصصی نظرات مردم را جمع می‌کنیم و در تصمیم‌گیری‌ها از این نظرات استفاده می‌شود.

وی اضافه کرد: در سال ۹۲ تعداد تخت‌های بیمارستانی استان بوشهر ۸۹۸ تخت بود که هم اکنون تعداد تخت‌های استان به هزار و ۴۱۷ تخت رسیده است که بیانگر افزایش ۱.۵ برابری تعداد تخت‌های بیمارستان استان بوشهر است.

استاندار بوشهر خاطرنشان کرد: متناسب با این تعداد تخت، کادر پزشکی، پرستار، نیروهای اداری و فضای بیمارستان و همه عوامل افزایش یافته است.

افزایش ضریب اشغال تخت‌های بیمارستانی

وی همچنین از افزایش ضریب اشغال تخت‌های بیمارستان استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: ضریب اشغال تخت‌های بیمارستان از ۴۶.۷ در سال ۹۲ به ۶۷ درصد در سال جاری رسیده است که بیانگر افزایش اعتماد مردم به مراکز درمانی استان بوشهر است.

سالاری افزود: در سال ۹۲ تعداد تخت‌های ویژه نوزادان در استان بوشهر ۱۱ تخت بود که هم اکنون تعداد این تخت‌ها به ۴۴ تخت رسیده است و افزایش ۴ برابری را دارد و پراکنش این تخت‌ها نیز در نقاط مختلف استان بوده است.

وی از افزایش سرانه تخت‌های بیمارستان استان از ۰.۸ در سال ۹۲ به ۱.۵۲ در سال جاری خبر داد و بیان کرد: در سطح استان بیمارستان‌های متعددی را در دست ساخت داریم که ظرفیت تخت‌های بیمارستانی اضافه خواهد شد.

ساخت فضاهای جدید درمانی

استاندار بوشهر از ایجاد تمرکز مراکز درمانی در کنار بیمارستان خلیج فارس بوشهر خبر داد و افزود: وقتی که مراکز درمانی در یک نقطه تجمیع شود، از نظر تیم پزشکی نیز خدمات بهتری ارائه خواهد شد.

وی با اشاره به ساخت بیمارستان ۱۸۰ تختی تخصصی بوشهر، اضافه کرد: بیمارستان تخصصی قلب بوشهر، بیمارستان ۲۴۰ تختی در برازجان، فاز دوم بیمارستان اهرم و بیمارستان دیر را نیز در دست ساخت و تجهیز داریم.

سالاری از اضافه شدن ۴۰ تخت به بیمارستان گناوه خبر داد و خاطرنشان کرد: در کنگان نیز ۷۴ تخت به بیمارستان این شهر اضافه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در مجموع ۹۰۸ تخت به ظرفیت تخت‌های بیمارستانی استان بوشهر اضافه می‌شود، ادامه داد: ۲۰۰ تخت بیمارستانی نیز توسط بخش خصوصی ساخته و اضافه خواهد شد.

نوسازی مراکز بهداشتی

استاندار بوشهر از بهسازی، نوسازی و  ایجاد مراکز و خانه‌های بهداشتی در استان خبر داد و گفت: در زمینه اورژانس جاده‌ای نیز اقدامات بسیار خوبی انجام شده است و امسال اعتبارات خوبی برای این مهم گذاشته شده است و وضعیت اورژانس در استان به استاندارد می‌رسد.

وی با اشاره به وضعیت اوژانس هوایی بوشهر، اظهار داشت: پیگیری‌های خوبی را از هلال احمر برای این منظور داشتیم و یک دستگاه بالگرد از روز گذشته در بوشهر مستقر شده است.

سالاری با اشاره به اینکه تعداد آمبولانس‌های استان بوشهر از ۶۲ آمبولانس به ۹۵ رسیده است، بیان کرد: ۱۷ آمبولانس با تخت‌های ویژه درمانی هم اضافه شده است.

وی ادامه داد: در زمینه کادر درمانی در استان نیز اقدامات خوبی انجام شده است و تعداد پزشکان متخصص از ۳۱۵ پزشک در سال ۹۲ به ۴۵۲ پزشک متخصص در سال جاری رسیده است.