مجری طرح‌های بزرگراهی سازمان مهندسی و عمران شهر تهران، از پیشرفت ۲۰ درصدی عملیات اجرایی زیرگذر امتداد خیابان استادمعین به خیابان شهید اکبری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر ، قاسم مالدار با بیان آنکه عملیات حفاری و بتن‌ریزی حدود ۲۰۰ حلقه شمع از ۳۱۶ حلقه شمع مورد نیاز برای احداث زیرگذر امتداد خیابان استادمعین به خیابان شهید اکبری به اتمام رسیده است، گفت: ادامه عملیات احداث شمع‌ها و سقف زیرگذر نیازمند اخذ مجوزهای ترافیکی در کناره‌ها و کندروهای خیابان آزادی است.

وی با بیان آنکه متعاقب اجرای گمانه‌های حفاری، تمام معارضات تاسیساتی پروژه احداث زیرگذر امتداد خیابان استاد معین به خیابان شهید اکبری شناسایی شده است، افزود: اخذ طرح‌های مربوط به جابجایی عوارض زیرسطحی و شناسایی و انتخاب پیمانکاران توانمند در این زمینه، یکی از ضرورت‌های مهم به منظور تسریع عملیات عمرانی در این پروژه است.

 پروژه برقراری ارتباط شمالی- جنوبی خیابان استاد معین با خیابان شهید اکبری، باعث کاهش ترددهای اضافی در خیابان آزادی و میدان آزادی خواهد شد. همچنین با افزایش ظرفیت معابر شمالی- جنوبی منطقه، از ترافیک کندروهای خیابان آزادی کاسته شده و وضعیت تردد در امتداد بزرگراه یادگار امام(ره) بهبود می یابد؛ ضمن آنکه برقراری ارتباط خیابان استاد معین با محلات شمال خیابان آزادی، سبب خروج این معبر حمل و نقلی از بن بست موجود شده و به این ترتیب رفت و آمد میان محلات مناطق ۲ و ۹ شهرداری تهران تسهیل خواهد شد. اجرای این زیرگذر بخشی از پروژه احداث ادامه بزرگراه یادگار امام(ره) محسوب می‌شود.