گنبدکاووس – رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان گنبد گفت: برگزاری رقابت‌های کورس اسبدوانی و همچنین مجموعه‌های سوارکاری گلستان در آستانه تحویل به استان قرار گرفته است.

ابراهیم غفاری در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: فدراسیون سوارکاری اعلام آمادگی کرده که برگزاری رقابت‌های کورس اسبدوانی را به گلستان محول کند و مجموعه استان نیز آمادگی خود را برای برگزاری این مسابقات اعلام کرده است.

وی افزود: البته ملزومات برگزاری کورس توسط معاون اسبدوانی فدراسیون از مجموعه سوارکاری گنبد خارج شده و باید پیگیری کنیم که آیا این ملزومات متعلق به شخص بوده یا به فدراسیون سوارکاری تعلق دارد.

رئیس اداره ورزش و جوانان گنبد با بیان اینکه طراحی سیستم نرم افزاری برگزاری کورس اسبدوانی دو تا سه هفته زمان می‌برد، خاطرنشان کرد: به دلیل اینکه مجموعه‌های سوارکاری هنوز به استان واگذار نشده، سیستم نرم افزاری کورس نیز طراحی نشده است و با طراحی این سیستم، ظرف دو تا سه هفته آینده رقابت‌ها در آق قلا آغاز خواهد شد.

غفاری ادامه داد: طراحی سیستم نرم افزاری برگزاری کورس، بیش از ۲۰۰ میلیون تومان هزینه دارد و با توجه به علاقمندی مردم منطقه به برگزاری این رقابت‌ها، مشکلی از این بابت وجود ندارد.

وی تصریح کرد: آقای خراسانی معاون اسبدوانی فدراسیون سال‌ها کورس را در گلستان برگزار کرده و از علاقمندان به این رشته است، اما زمانی که شهرستان‌های استان می‌توانند این مسابقات را بهتر برگزار کرده و جوایز بیشتری در نظر بگیرند، بهتر است ایشان با هیئت‌های شهرستانی ما همکاری کرده و ملزومات را تحویل دهد.

رئیس اداره ورزش و جوانان گنبد در خصوص واگذاری مالکیت مجموعه‌های سوارکاری گنبدکاووس، آق قلا و بندرترکمن به استان گلستان گفت: فرآیندی در حال طی شدن است تا مالکیت این مجموعه‌ها به صورت قانونی به اداره کل ورزش و جوانان استان واگذار شود.

غفاری افزود: لایحه واگذاری مالکیت این مجموعه‌ها به استان گلستان توسط وزارت ورزش و جوانان تنظیم شده و در نوبت بررسی هیئت دولت قرار دارد.

وی ادامه داد: تا زمان واگذاری کامل، قرار است این مجموعه‌ها به مدت یک سال در اختیار مجموعه استان قرار گیرد که اداره کل ورزش و جوانان استان و ادارات ورزش و جوانان سه شهرستان روی آن اشراف داشته باشند.

به گفته وی، با واگذاری این مجموعه‌ها، استان گلستان مشکلی برای برگزاری رقابت‌های کورس اسبدوانی نخواهد داشت.