قزوین- فرماندار شهرستان قزوین، یادآوری وقایع ۱۳ آبان را ضروری دانست و گفت : ۱۳ آبان نماد استکبار ستیزی ملت و نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

به گزارش خبرنگار مهر، سید علی موسوی صبح دوشنبه در جلسه هماهنگی برگزاری راهپیمایی ۱۳ آبان که در سالن اجتماعات فرمانداری با حضور مدیران و مسئولین دستگاههای ذیربط برگزار شد، اظهار کرد: سیاست گفتگو و مذاکره ایران با کشورهای غربی منافاتی با استکبار ستیزی ملت ایران ندارد.

وی افزود: ۱۳ آبان یوم‌الله است و این روزها که یکی از روزهای خاطره ساز انقلاب اسلامی ایران است نباید از ذهن مردم محو شود زیرا حذف این روزها، خاطرات انقلاب را به فراموشی خواهد سپرد و رمز ماندگاری انقلاب حفظ خاطرات گذشته است.

فرماندار قزوین سپس با اشاره به رخدادهای مهم این روز گفت: مراسم روز ملی مبارزه با استکبار جهانی (۱۳ آبان) باید با حضور اقشار مختلف مردم به ویژه دانشجویان و دانش‌آموزان برگزار شود و روحیه ضد استکباری مردم به رخ دشمنان انقلاب اسلامی کشیده شود.

وی گفت: همه دستگاه‌های اداری، ارگان‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد تلاش کنند تا اقشار مختلف به صورت خودجوش در این مراسم حاضر شوند، از سوی دیگر همه در تلاش هستند تا مردمی بودن برگزاری مراسم روز ملی مبارزه با استکبار جهانی در قزوین پرشکوه تر از گذشته جلوه کند.

موسوی سپس با اشاره به فعالیت های تیم دیپلماسی دولت تدبیر و امید و مذاکرات با سران سیاسی و وزرای امور خارجه کشورهای غربی افزود : دولت دکتر روحانی در راستای حل مناقشات سیاسی و اقتصادی فی مابین ایران و قدرت های بزرگ جهانی از همه ظرفیت های گفتگو استفاده کرده است و این تصمیم در سایه زعامت عالمانه مقام معظم رهبری انجام شده است و امروز شاهد گشایش های مختلف در عرصه های اقتصادی و سیاسی هستیم که جای تقدیر دارد.

وی سیاست دولت جمهوری اسلامی را بر مبنای گفتگو با رعایت مصالح و منافع ملی جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت : ملت ایران هرگز سیاست های خصمانه شیطان بزرگ را فراموش نکرده است و اشتباهات مکرر آمریکا در صورتی قابل بخشش است که اولا از ملت ایران عذرخواهی کند و دوما دست از هرگونه فعالیت ضد ایران اسلامی دست بردارد.  

وی ادامه داد: تعیین خط و مشی سیاسی جمهوری اسلامی ایران به عهده مقام معظم رهبری است و دولت تدبیر و امید با استفاده از این ظرفیت ها تلاش کرده است تا منافع ایران را از مسیر تعامل، گفتگو و مذاکره تامین کند و این سیاست هیچگونه منافاتی با روحیه استکبار ستیزی ملت بزرگ ایران ندارد زیرا مردم با استفاده از الگوهای مذهبی خصوصا قیام امام حسین (ع) حاضر به پذیرش ذلت و استعمار نیستند.    

مراسم ۱۳ آبان و روز ملی مبارزه با استکبارستیزی شهر قزوین با حضور آحاد دانش‌آموزان و عموم مردم راس ساعت ۹ صبح در خیابان سپه برگزار خواهد شد.