براي اينكه يك جامعه مستقل، آباد و آزاد باشد بايد گفتمان علمي جايگزين ديگر گفتمان ها شود. بايد از گفتمان هاي غير علمي كه سايه شوم آنها بر روي صلح و دوستي پراكنده شده و خود را گفتمان هاي مسلط مي دانند و مانند قرون وسطي و با زبان زور، قدرت و قلدري مي خواهند به اداره جوامع بپردازند، دوري كرد.

به گزارش خبرنگار فناوري هاي نوين مهر، دكتر "علي منتظري" شب گذشته در مراسم اختتاميه هفتمين كنگره بين المللي باروري و ناباروري رويان و دومين كنگره بين المللي سلول هاي بنيادي با اشاره به فرمايشات مقام معظم رهبري در ديدار با روساي مراكز علمي و پژوهشي و تحقيقاتي كشور خاطرنشان كرد: نخستين نكته اي كه در رهنمودهاي ايشان به آن اشاره شده است كه هم محققان داخلي و مراكز تحقيقاتي كشور بايد به آن توجه كنند و هم مهمانان خارجي ما ببينند كه فرهنگ ديني و ملي ما جستجوگر چه مفاهيمي است، اين بود كه ايشان گفتند گفتمان علمي بايد گفتمان مسلط جامعه باشد.

وي اضافه كرد: اگر يك مركز علمي به اين نكته توجه كند منشاء آثار و بركات بسياري خواهد بود. گفتمان علمي مشخصات و ويژگي هايي دارد كه اين مطالب را بايد برشمرد و بايد عنوان كرد چه كارهايي براي رسيدن به آن انجام شود و چه كساني وظيفه دارند در اين راه مسئوليت بپذيرند.

عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي اظهار داشت: آنچه مسلم است كنگره ها و مجامع علمي نقش موثري در اين زمينه دارند. اگر گفتمان مسلط جامعه گفتمان علمي باشد آنچه در يك جامعه پيشرفته و رو به رشد اتفاق مي افتد بر اساس زبان تحقيق و پژوهش و مستندات علمي خواهد بود و براي رساندن جامعه خود نيز به پيشرفت و رشد بايد به اين نكات توجه كنيم كه بدون زبان علمي صحبت نكنيم و بدون تبعيت از مستندات علمي كاري را انجام ندهيم.

وي تأكيد كرد: براي اينكه يك جامعه مستقل، آباد و آزاد باشد بايد گفتمان علمي جايگزين ديگر گفتمان ها شود. بايد از گفتمان هاي غير علمي كه سايه شوم آنها بر روي صلح و دوستي پراكنده شده و خود را گفتمان هاي مسلط مي دانند و مانند قرون وسطي و با زبان زور، قدرت و قلدري مي خواهند به اداره جوامع بپردازند، دوري كرد.

مشاور رئيس جمهور افزود: زماني كه ما از گفتمان علمي ياد مي كنيم از صلح، آبادي و رفاه بشري صحبت مي كنيم. خوشبختانه اين گفتمان پس از انقلاب اسلامي در كشور شكل گرفته و از سوي رهبر معظم انقلاب نيز به عنوان بالاترين شعار كشور تبليغ مي شود.

وي با تشكر از تمامي افرادي كه در اين دوره از كنگره مقاله ارائه كرده اند گفت: تشكر ويژه از پژوهشگران ايراني است كه با ارائه مقالات خود موجب اعتلاي كشور شده اند.

منتظري ابراز اميدواري كرد در جهت تحقق شعار صلح، دوستي و رفاه بشري فعاليت هاي علمي بيشتري انجام گيرد و افزود: تلاش هاي بسياري كه از سوي پژوهشگران كشور در درمان ناباروري و رفع نياز جامعه دردمند ارائه مي شود در چنين فضايي بسيار تعيين كننده است زيرا اين پژوهشگران سعي مي كنند تا آلام بشري را تسكين دهند و در واقع با علم خود در جهت رفاه جامعه گام بردارند.

وي همچنين به بيان خاطراتي از مرحوم دكتر "سعيد كاظمي آشتياني" در جشنواره هاي گذشته رويان پرداخت.

به گزارش مهر، هفتمين كنگره بين المللي باروري و ناباروري رويان و دومين كنگره بين المللي سلول هاي بنيادي رويان 22 تا 24 شهريورماه جاري برگزار شد.