قم - دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه گفت: آیت الله مهدوی فردی انقلابی و همواره در کنار امام راحل بود و در نظام اسلامی نیز بسیار تأثیرگذار بود.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله مرتضی مقتدایی در همایش فقه حکومتی و تجلیل از سه دهه تلاش‌های علمی مرحوم آیت‌الله مهدوی‌کنی که قبل از ظهر پنج‌شنبه با حضور آیت الله کعبی، رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، رئیس دانشگاه امام صادق(ع) و تعدادی از اساتید حوزوی در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: آیت الله مهدوی کنی همچون طلبه عادی ابتدا در قم تحصیل می‌کردند و بدون امتیاز خواهی با روشی زاهدانه از اساتید بزرگ حوزه بهره‌مند بودند.

وی ادامه داد: ایشان از امام راحل، علامه طباطبایی و آیت الله بروجردی دروس فراگرفتند و به خاطر خدا به آن علوم عمل می‌کردند.

قائم مقام جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: آیت الله مهدوی کنی دانشگاه امام صادق(ع) را با جنبه‌های حوزوی تأسیس کردند و از حوزه علمیه مجوزی برای تدریس درخواست کردند و این اقدام ایشان بعد از آموزش علم بود.

وی تصریح کرد: آیت الله مهدوی کنی فردی انقلابی و همواره در کنار امام راحل بود و نیز شخصیتی بسیار تأثیرگذار در نظام اسلامی بود.

آیت الله مقتدایی ابراز کرد: امام سجاد(ع) پس از واقعه کربلا رسالت رساندن پیام و اثرگذاری واقعه عاشورا به حد کامل ایفا کردند به طوری که در دوران بعد از اسارت اوج قدرت بنی‌امیه محبوس بودند اما در عین حال افرادی که می‌توانستند خود را به امام برسانند از دریای بیکران علم امام سجاد(ع) بهره بردند.

وی افزود: امام سجاد(ع) ۱۷۲ شاگرد از اصحاب عالم و فقیه که از شاگردان بارز امام باقر(ع) و امام صادق(ع) نیز بودند در دوران حصر تربیت کردند.