کرمانشاه- همایش روسای مراکز رشد دانشگاه‌های علوم پزشکی غرب و جنوب غرب کشور در کرمانشاه آغاز بکار کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، همایش آموزشی روسای مراکز رشد فناوری سلامت دانشگاه‌های علوم پزشکی غرب و جنوب غرب کشور امروز شنبه به میزبانی کرمانشاه آغاز بکار کرد.

مدیر مرکز رشد فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در حاشیه این همایش در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این همایش با شرکت روسای مراکز رشد دانشگاه‌های علوم پزشکی منطقه غرب و جنوب غرب کشور از استان‌های خوزستان، لرستان، کردستان، همدان، ایلام و کرمانشاه در حال برگزاری است.

محمود امیری افزود: همچنین در این همایش مسئولان بسته‌های تحول و نوآوری در آموزش و مسئول بسته دانشگاه نسل سوم استان‌های منطقه غرب شامل همدان، ایلام، کردستان و کرمانشاه حضور دارند.

وی هدف از برگزاری این گردهمایی را هم افزایی در راستای تعامل مراکز رشد با یکدیگر در جهت تجاری سازی محصولات و کمک مراکز رشد به یکدیگر برای صادرات محصولات دانش بنیان است.

امیری بیان کرد: بررسی ضرورت‌ها و چالش‌های دانشگاه‌های نسل سوم و اینکه مراکز رشد سلامت و فناوری چطور در حرکت دانشگاه‌ها به سمت نسل سوم نقش داشته باشند.

فعالیت اولین دوره مدرسه کسب و کار در کرماشاه

وی با اشاره به حضور مسئولان بسته دانشگاه‌های نسل سوم در این گردهمایی گفت: هدف این است که خروجی ملموسی داشته باشیم و با برنامه ریزی درست، دانشگاه‌ها را به سمت کارآفرینی، تولید ثروت و مشاوره‌های حقوقی و اقتصادی برجسته کنیم.

امیری آموزش، پژوهش و فناوری را سه مولفه لازم برای دانشگاه‌های نسل سوم دانست و افزود: باید همگرای میان این سه مقوله وجود داشته باشد تا به سمت نسل سوم حرکت کنیم.

وی با اشاره به فعالیت ۹ شرکت دانش بنیان در مرکز رشد فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: بزودی تعداد شرکت‌های دانش بنیان در این دو رقمی خواهد داشت.

مدیر مرکز رشد فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اظهار کرد: در حال حاضر صادرات محصولات دانش بنیان از استان را نداریم اما تلاش می‌کنیم که این مهم محقق شود.

وی بیان کرد: در این همایش سامانه صدف «صنعت، دانشگاه، فناوری سلامت» را به استان‌های مدعو معرفی خواهیم کرد و همزمان با این برنامه اولین دوره مدرسه کسب وکار در مرکز رشد دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه کلید خورد که با حضور استان‌ها در حال برگزاری است.