گرگان- مدیر کل تبلیغات اسلامی استان گلستان گفت: مبارزه با استکبار یک رسالت دینی است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان، حجت‌الاسلام نورالله ولی نژاد، در گفتگو با اصحاب رسانه با گرامیداشت روز ۱۳ آبان اظهار کرد: روز ۱۳ آبان که در تقویم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به‌ عنوان روز مبارزه با استکبار جهانی نام‌گذاری شده است یادآور سه واقعه مهم در تاریخ معاصر ایران است که در سه دوره مختلف رخ داده و به همین دلیل این روز را در تاریخ کشور به‌عنوان روزی به یادماندنی به ثبت رسانده است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان افزود: در روز ۱۳ آبان ۱۳۴۳، مأموران رژیم شاه، حضرت امام خمینی(ره) را در قم دستگیر و به دستور آمریکا، به ترکیه تبعید کردند.

عضو شورای فرهنگ عمومی استان به یک واقعه دیگر این روز اشاره و بیان کرد: در روز ۱۳ آبان ۱۳۵۷، دانش آموزان تهرانی در اعتراض به دخالت های آمریکا در ایران، راه پیمایی کردند، ولی دژخیمان رژیم شاه، به آنان حمله کرد و آنان را به خاک و خون کشید.

ولی نژاد افزود:در روز ۱۳ آبان ۱۳۵۸، دانشجویان مسلمان پیرو خط امام، لانه جاسوسی آمریکا را در تهران تسخیر کردند و جاسوسان آمریکایی را به گروگان گرفتند.

وی گفت: بدین ترتیب، مبارزه ضد آمریکایی مردم ایران، ابعاد جدیدتری پیدا کرد و نمایندگان مجلس شورای اسلامی، این روز را به روز «ملّی مبارزه با استکبار» نام گذاری کردند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی اظهار کرد: ۱۳ آبان روز استعمار ستیزی است و روزی است که دانش آموزان، جوانان و نوجوانان به دنیای استکبار نشان دادند مردم ایران برای حفاظت از این نظام و کشور، بزرگ و کوچک و همچنین زن و مرد همیشه آماده اند.

وی تصریح کرد: در این روز دانش آموزان، انقلاب خونین اسلامی‌شان را تداوم بخشیدند و دشمنان اسلام را بیش از پیش به رسوایی و شکست کشاندند.

این مقام استانی به درس های روز ۱۳ ابان اشاره کرد و گفت: ایستادگی درمقابل استکبار، شناخت ماهیت آمریکا و تداوم انقلاب از درس هایی است که می توان از این روز گرفت.

حجت الاسلام ولی نژاد اظهار کرد: روز ۱۳ آبان در تاریخ کشور ما روزی به خصوص است و باید برای پاسداشت این روز از هیچ کاری فروگذاری نکرد.