رئیس پارلمان لبنان در سخنانی پس از انتخاب «میشل عون» به عنوان رئیس جمهور برای این کشور ضمن ابراز تبریک به عون تاکید کرد: از پارلمان و دولت تمام سلام به دلیل داشتن صبر زیاد تشکر می کنم.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از العهد، رئیس پارلمان لبنان در سخنانی انتخاب رئیس جمهور برای این کشور پس از ۲ سال و نیم را تبریک گفت.

بر اساس این گزارش، «نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان در سخنانی پس از انتخاب «میشل عون» به عنوان رئیس جمهور برای این کشور ضمن ابراز تبریک به عون تاکید کرد: از پارلمان و دولت تمام سلام به دلیل داشتن صبر زیاد تشکر می کنم. سکان هدایت کشور را به میشل عون می سپاریم.

وی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: اسرائیل تهدید اصلی کشور ما است و به مانع تراشی در اجرای قطعنامه ۱۷۰۱ ادامه می دهد و بخش های مهمی از کشور ما را اشغال کرده است. باید از ارتش و نهادهای امنیتی برای ادای وظایفشان در دفاع از کشور و همچنین مقاومت و مردم حمایت کرد.

رئیس پارلمان لبنان افزود: از جمله اولویت های کشور تفاهم در خصوص قانون انتخابات بر اساس نسبیت است. جناب میشل عون و لبنان زنده و پایدار باشید.

گفتنی است، نمایندگان پارلمان لبنان پس از گذشت دو سال و نیم از بحران خلأ ریاست جمهوری در این کشور، سرانجام «میشل عون» نامزد مورد حمایت حزب الله را به عنوان رئیس جمهور جدید برگزیدند.