بوشهر - فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی گفت: سه هزار و ۸۰۰ کشتی تجاری نفتی و تجاری توسط ناوگروه‌های ارتش اسکورت شد.

به گزارش خبرنگار مهر، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری ظهر سه‌شنبه در آئین معارفه فرمانده منطقه دوم ولایت در بوشهر اظهار داشت: نیروی دریایی در حفاظت و حراست از انقلاب اسلامی و این آب و خاک همواره رشادت‌های عظیمی داشته است و در همه صحنه‌ها حاضر است.

وی با اشاره به نقش بسیار مهم رشادت‌های نیروی دریایی در عزت‌آفرینی برای کشور، اضافه کرد: در حوزه ساخت و تجهیز و توسعه امکانات و تجهیزات نظامی کارهای بسیار خوبی در نیروی دریایی ارتش صورت گرفته است و به تکنولوژی‌های روز دنیا مجهز هستیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی با اشاره به حضور ناوگروه‌های نیروی دریایی ارتش در دریاهای آزاد و در عرصه بین المللی دریانوردی خاطرنشان کرد: با توانمندی‌های بومی شاهد به‌روزرسانی همه تجهیزات نیروی دریایی ارتش هستیم.

وی با اشاره به اینکه فعل ما می‌توانیم در نیروی دریایی ارتش صرف شده است، بیان کرد: ساخت ناوهای موشک‌انداز و ساخت ناوشکن‌های جماران و دماوند و همچنین ناوشکن سهند و انواع زیردریایی گوشه‌ای از توانمندی‌های ارتش جمهوری اسلامی است.

دریادار سیاری با اشاره به اینکه حضور ناوگروه‌های ارتش در آب‌های آزاد، زمینه‌ساز توسعه دیپلماسی سیاسی کشور است، ادامه داد: از دیگر اهداف حضور این ناوگروه در دریا می‌توان به جلوگیری از ایران‌هراسی، انتقال پیام صلح و دوستی ایران و اعتماد بین کشورها اشاره کرد.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته بر علیه دزدان دریایی در نقاط مختلف از جمله اقیانوس هند و خلیج عدن، افزود: امنیت خوبی در این حوزه با حضور ناوگروه‌های مختلف نیروی دریایی ارتش در شمال و جنوب در آب‌های آزاد دنیا ایجاد شده است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی با اشاره به اسکورت سه هزار و ۸۰۰ کشتی تجاری و نفتی توسط ۴۳ ناوگروه اعزامی نیروی دریایی ارتش به آب‌های آزاد، گفت: چهل‌وچهارمین ناوگروه نیروی دریایی ارتش در بندر دارالسلام تانزانیا حضور دارد و امروز به سمت جنوب آفریقا حرکت می‌کند و سپس در اقیانوس اطلس حضور می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه این ناوگروه‌ها در چارچوب قوانین و مقررات بین الملل به صورت مجاز در آب‌های آزاد جهان حضور دارند، اظهار داشت: توسعه دیپلماسی و روابط بین‌الملل از برنامه‌های مهم نیروی دریایی ارتش است.

سیاری از تلاش و برنامه‌ریزی برای توسعه سواحل مکران با استفاده از توانمندی پایگاه دریایی بوشهر خبر داد و افزود: پایگاه دریایی مکران در منطقه راس المیدان در جنوب شرق پایه‌گذاری شده است.

وی با اشاره به توانمندی بالای پایگاه دریایی بوشهر در عرصه‌های مختلف، بیان کرد: با استفاده از توانمندی‌های پایگاه دریایی بوشهر، منطقه دوم ولایت در جاسک پایه گذاری شده است و پایگاه دریایی کوه مبارک نیز در حال شکل‌گیری است.

به گزارش خبرنگار مهر، در این آئین امیر رضا عباسی به‌عنوان فرمانده منطقه دوم دریایی ولایت معرفی شد.