شورای عالی سیاسی یمن با صدور بیانیه ای در واکنش به طرح فرستاده ویژه سازمان ملل در امور این کشور، اعلام کرد: ولد الشیخ ثابت کرد که در مسأله یمن بی‌طرفانه عمل نمی کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری سبأ، شورای عالی سیاسی یمن با صدور بیانیه ای، موضع رسمی خود در قبال طرح اخیر «اسماعیل ولدالشیخ» فرستاده ویژه سازمان ملل در امور این کشور را اعلام کرد.

بر اساس این گزارش، این شورا ضمن اعلام انزجار خود از طرح اخیر ولد الشیخ برای حل بحران یمن، گفته است: آنچه که در طرح ولد الشیخ آمده است، بر ادعاهای دروغین متجاوزان سعودی مبنی بر حمله موشکی نیروهای یمنی به مکه مکرمه صحه می گذارد.

شورای عالی سیاسی یمن همچنین اعلام کرده است: مواردی که در طرح فرستاده ویژه سازمان ملل متحد به چشم می خورد، به خوبی عدم برخوردای وی از دیدگاه بی طرف در مسأله یمن را نشان می دهد.

گفتنی است، «اسماعیل ولد الشیخ» فرستاده ویژه سازمان ملل که اخیرا برای ارائه طرح خود به نیروهای یمنی به صنعاء سفر کرده بود، با استقبال سرد آنها مواجه شد، به گونه ای که احزاب و جریان های سیاسی برجسته وی را به دلیل جانبدارانه بودن طرحش به حضور نپذیرفتند.