بوشهر - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: ظرفیت‌های اقتصادی استان بوشهر برای اشتغال مددجویان به‌کارگیری شود.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری صبح پنجشنبه در  نشست با رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) اظهار داشت: باید تلاش شود که رفع فقر و کمک به نیازمندان به عنوان یک فرهنگ مهم نهادینه شود و حرکت‌های اساسی در این زمینه انجام شود.

وی با اشاره به آسیب‌های وجود فقر در جامعه، اضافه کرد: کمیته امداد در زمینه مبارزه با فقر تلاش بسیار خوبی داشته است و شاهد ارائه خدمات مطلوبی از سوی این نهاد به نیازمندان هستیم.

امام جمعه بوشهر با تحسین ایجاد و راه‌اندازی صندوق قرض‌الحسنه امداد، بیان کرد: توانمندسازی مددجویان در تامین معیشت از جمله اقدامات مناسب این نهاد است که شاهد گسترش آن هستیم.

وی به ظرفیت‌های اقتصادی استان بوشهر اشاره کرد و ادامه داد: ظرفیت‌ها و قابلیت‌های خوبی در عرصه‌های مختلف در استان وجود دارد که باید با استفاده از این ظرفیت‌ها برای توسعه اشتغال و خودکفایی مددجویان تلاش شود.

صفایی بوشهری خواستار تدوین طرح‌هایی در حوزه صنایع پایین دستی برای درآمدزایی و اشتغال‌زایی مددجویان شد و افزود: کشاورزی از دیگر ظرفیت‌های استان است که می‌تواند زمینه‌ساز بهبود معیشت مددجویان باشد.

وی ادامه داد: اجرای طرح‌های اقتصاد کرانه‌ای، توسعه کشت گیاهان شور پسند در اراضی ساحلی استان، ایجاد مجتمع‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری کمیته امداد و تولید گوجه فرنگی خارج از فصل از دیگر ظرفیت‌ها برای اشتغال مددجویان در استان بوشهر است.