بوشهر - استاندار بوشهر گفت: طرح تحول کشاورزی شهرستان دشتستان در راستای اقتصاد مقاومتی تنظیم شده و در دست پیگیری است.

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی سالاری ظهر سه‌شنبه در نشست با مدیرعامل موسسه جهاد نصر کشور اظهار داشت: استان بوشهر داری ظرفیت‌های بسیار خوبی برای سرمایه‌گذاری است که یکی از ظرفیت‌های ممتاز این استان کشاورزی و شیلات است.

وی با اشاره به قابلیت‌های استان بوشهر توسعه پرورش آبزیان از جمله میگو و ماهی در قفس، خاطرنشان کرد: حمایت لازم را از موسسه جهاد نصر برای اجرای طرح‌های آبزی پروری در استان بوشهر خواهیم داشت.

استاندار بوشهر با اشاره به اینکه بسیاری از اقدامات پرورش آبزیان در استان بوشهر به صورت سنتی انجام می‌شود، ادامه داد: متناسب با پیشرفت‌های تکنولوژی دنیا در این زمینه پیشرفت نکرده‌ایم و باید به سمت روش‌های نوین برویم.

وی از آبزیان و نخیلات به عنوان مزیت‌های سرمایه‌گذاری استان در حوزه کشاورزی نام برد و افزود: در عرصه سرمایه‌گذاری باید به ظرفیت‌ها و مزیات‌های استان توجه شود.

سالاری بر لزوم تجاری‌شدن فعالیت‌های صورت گرفته در بخش آبزیان و پرورش ماهی در قفس شد و تصریح کرد: موسسه جهاد نصر اقدامات خوبی در پرورش ماهی در قفس داشته است.

وی خواستار بررسی اراضی مستعد اجرای طرح‌های کشاورزی استان بوشهر شد و ادامه داد: یکی از برنامه‌ها برقی‌کردن چاه‌های کشاوری است که بر اساس اولویت‌بندی اجرا می‌شود.