قزوین- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین از کشف ۱۲۰ پرونده قاچاق کالا به ارزش یک میلیارد ریال توسط بازرسان این سازمان در هفت ماه گذشته خبر داد.

علی پرزحمت در گفتگو با خبرنگار مهر، با تاکید بر اهمیت و ضرورت برخورد با پدیده شوم چاقاق در حمایت از تولیدات داخلی اظهار کرد: در هفت ماهه سال جاری ۱۲۰ پرونده تخلفاتی قاچاق به ارزش تقریبی یک میلیارد ریال توسط بازرسان سازمان در قالب طرح های نظارتی مشترک با دستگاههای مرتبط تشکیل و جهت صدور حکم به اداره کل تعزیرات حکومتی ارجاع شده است.

وی همچنین از کشف بیش از ۱۲ هزار بسته چای قاچاق   به ارزش بیش از ۳۶۰ میلیون ریال از یک شرکت بسته بندی  در استان خبر داد و افزود این پرونده جهت صدور حکم به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.    

وی خاطرنشان کرد : کالا های قاچاق کشف شده در هفت ماهه اخیر شامل ۱۰ دستگاه انواع تلویزیون به ارزش ۲۴۰ میلیون ریال -۳۶ دستگاه باطری خودرو به ارزش ۸۰ میلیون ریال و انواع پوشاک به ارزش ۲۰ میلیون ریال  عمده کالای قاچاق کشف در هفت ماهه اخیر توسط بازرسین این سازمان است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین  با اشاره به ضرورت تشدید نظارت ها جهت جلوگیری از ورود کالای قاچاق گفت : تشدید نظارت‌ها   می‌تواند در کنار بکارگیری تجهیزات بروز در کشف کالا های قاچاق،   به میزان اثرگذاری در سلامت واردات کالا به کشور کمک کند.

پرزحمت پائین بودن  جرائم کالای قاچاق را یکی از عوامل ورود کالای قاچاق    دانست و افزود:  یکی از راهکار ها در بازدارندگی پدیده قاچاق،   افزایش جرائم کالای قاچاق کشف شده است.

وی تصریح کرد: بی شک مهم‌ترین مولفه ای که نقش اساسی در جلوگیری از قاچاق کالا دارد، تشدید اقدامات نظارتی است و البته در کنار این امر باید  جهت خرید کالاهای تولید داخل و همچنین  پرهیز از خرید کالاهای خارجی،   فرهنگ سازی لازم صورت گیرد.

وی افزود: یکی دیگر از مسائلی که امروزه امنیت اقتصادی جامعه را  تهدید و آسیب‌های فراوانی را بر تولید کنندگان وارد کرده است، پدیده قاچاق کالا است و بسیاری از فعالان حوزه تولید  را دچار چالش جدی کرده است.

پرزحمت ورود کالای قاچاق  باری سنگین بر دوش  اقتصاد ملی  دانست و تاکید کرد :  همه ما در  رونق اقتصاد کشور مسئول هستیم و پرهیز از خرید کالا های خارجی و تشویق آحاد جامعه به استفاده از تولیدات داخلی یکی از راههای مبارزه با قاچاق  کالا است.

وی در پایان با اشاره به  اینکه یکی از مطالبات اصلی مقام معظم رهبری از مسئولان اقتصادی کشورمان تحقق اقتصاد مقاومتی است، خاطر نشان کرد: اقتصادی که پایه آن حمایت از تولیدات داخلی و کاهش وابستگی به محصولات خارجی است و بدون شک در این مسیر نیز مبارزه با کالای قاچاق، از وظایف همگانی است.