سنندج- مدیرکل دفتر الگوسازی و تکریم نخبگان بنیاد نخبگان گفت: تکریم و تجلیل از نخبگان بهترین اقدام در راستای هویت دادن به جامعه اسست.

به گزارش خبرنگار مهر، محسن شاه رضایی صبح امروز در مراسم نکوداشت و تجلیل از استاد مصطفی خرم دل قرآن پژوه کرد در سنندج، گفت: یکی از ضرورت های پاسداشت نخبگان هویت دادن بە جامعه بە ویژە جوانان است.

وی با اشاره به اهمیت برگزاری مراسم های تجلیل و تکریم از نخبگان در تمامی حوزه ها، گفت: نخبه کسی است کە ظرفیتش تبدیل بە فعل صالح می شود و به همین دلیل باید از این گونه افراد به خوبی تکریم و تجلیل به عمل آید.

 مدیرکل دفتر الگوسازی و تکریم نخبگان بنیاد نخبگان افزود: برای قدر شناسی از زحمات دانشمندان نخبه و تاثیر گذار و همچنین تاکید بر اینکە نکته مهم کە بشریت مظلوم امروز نیاز بە آدم های بزرگ و نخبه دارد، لازم است کە فرزانگان تجلیل شوند.

شاه رضایی با اشارە بە اینکە تکریم نخبگان تکریم علم و دانش است، گفت: یکی از مهمترین اهداف نکوداشت بزرگان هویت دادن بە جامعه و الگوسازی برای جوانان و نسل آیندە است.

وی همچنین با اشاره به ظرفیت های بالای مناطق کردنشین در حوزه نخبگان، یادآور شد: انتظار می رود که از زندگی نامە نخبگان کرد فیلم ساختە شود و کتاب و آثار انها بیشتر مورد توجە قرار گیرد.

دکتر مصطفی خرم دل اندیشمند قرآن پژوهش کرد سال ۱۳۱۵ شمسی در روستای دهبکر از توابع شهرستان مهاباد بە دنیا آمد.

سالها در دانشگاه تهران تحصیل و در دانشگاه های کردستان، کرمانشاه و مهاباد مشغول تدریس و خدمت در بودە است.

دکتر خرم دل صاحب ۷ اثر در حوزە تفسیر و قرآن کریم، ۶ اثر در حوزە زبان و ادبیات کردی و عربی، ۳ اثر در حوزە فقە و ۲ اثر در حوزە عقاید اسلامی است.